Booking.com-kunde forsto ingenting: Flybillett-refusjon uteblir
1 dag siden siste oppdatering
3 min lesetid
1 dag siden siste oppdatering
3 min lesetid
Java Jakarta (37) opplevde et uventet flybillett-kaos med Booking.com, hvor en kansellert bestilling på 1629 kroner aldri ble refundert. Selskapet hevder to identiske reservasjoner ble gjort, noe kunden bestemt avviser, og saken har nå engasjert Forbrukerrådet.
Java Jakarta, en 37 år gammel mann fra Sarpsborg, planla en reise til Spania for å møte kjæresten Fatemeh i Alicante. Han bestilte en flybillett fra Barcelona til Alicante for 1629 kroner via Booking. com. Kort tid etter mottok han en e-post som indikerte at reisen ikke var bestilt, selv om pengene allerede var trukket fra kontoen hans. Booking. com lovet da refusjon innen tre virkedager. Jakarta valgte deretter å bestille en ny billett direkte fra flyselskapet Iberia for 2399 kroner.
Under ferien mottok han en uventet e-post fra Booking. com med spørsmål om hvordan flyturen hadde gått, noe som forvirret ham da han trodde bestillingen var kansellert. Etter hjemkomst 18. august oppdaget Jakarta at refusjonen fortsatt ikke var mottatt. Ved kontakt med Booking. coms kundeservice ble han informert om at reisen ifølge deres system var gjennomført, og at han hadde foretatt to identiske bestillinger.
Jakarta avviser dette på det sterkeste og opplevde at hans bestillingshistorikk på Booking. com forsvant midlertidig. Thomas Iversen fra Forbrukerrådet bekrefter at penger skal refunderes ved kansellering og anbefaler å kontakte banken. Booking. coms talsperson fastholder at den andre reservasjonen var vellykket og at de er i dialog med kunden. Jakarta føler seg lurt og understreker at han aldri ville bestilt en ny billett om den første var aktiv.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!