
Navnerot kostet reisefølge 75 000 kroner
1 måned siden siste oppdatering
2 min lesetid
1 måned siden siste oppdatering
2 min lesetid
En Lufthansa-kunde krevde over 75 000 kroner i erstatning etter at sju flybilletter ble kansellert som følge av en navnefeil. Transportklagenemnda ga flyselskapet medhold, og mener kunden selv var ansvarlig for kanselleringen, til tross for kundens protester.
En Lufthansa-kunde bestilte en reise for åtte personer, men oppdaget en navnefeil på én billett. Etter å ha kontaktet flyselskapet for å korrigere dette, ble kunden bedt om å sende ID for avbestilling og ny booking av den ene billetten. Kunden bestilte deretter en ny billett til 4769 kroner. Senere oppdaget kunden at bestillingen for de sju resterende personene var kansellert.
Kunden hevdet å ikke ha bedt om denne kanselleringen og mottok ingen bekreftelse. Reisefølget måtte bestille seks nye billetter til 55 760 kroner, inkludert én businessklasse for direkteflyvning. Kunden krevde totalt 75 532 kroner fra Lufthansa for nye billetter, refusjon for en ubrukt billett og arbeidstimer.
Lufthansa bekreftet refusjon av den ene billetten, men hevdet kunden selv søkte refusjon for de sju gjenværende billettene den 7. juni 2025, og at disse ble refundert i henhold til billettreglene. Transportklagenemnda ga Lufthansa medhold, basert på flyselskapets bevis fra billetthistorikken, og avviste kundens krav.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!