Christina Nygård og hennes familie på fem ble strandet på Evenes da deres Getaround-leiebil ble kansellert ved ankomst. De hadde bestilt bilen måneder i forveien, men fikk en e-post om kanselleringen like etter landing. Uten reelle alternativer for transport til hytta tre timer unna, måtte de leie en bil fra Avis for 32 371 kroner, over 20 000 kroner mer enn den opprinnelige prisen på 11 772 kroner. Familien mottok 5000 kroner i kompensasjon fra Getaround, men føler seg sårbar og har brukt 15 000 kroner mer enn budsjettert.
Forbrukerjurist Nora Wennberg Gløersen fra Forbrukerrådet forklarer at Getaround er en plattform som kobler bileiere og leietakere, og ikke en tradisjonell leiebilaktør. Getaround dekker normalt kun mellomlegget opp til 2000 kroner ved kansellering, selv om de i dette tilfellet økte det til 5000 kroner. Gløersen råder kunder til å rette krav direkte mot bileieren eller kontakte reiseforsikringen.
Daglig leder August Grønli i Getaround Norge beklager hendelsen og forklarer at de har begrenset kontroll over kanselleringer som markedsplass. Han erkjenner at kanselleringen skjedde uakseptabelt sent. Familien har besluttet å ikke bruke Getaround igjen og vil heretter velge tradisjonelle utleieselskaper for økt sikkerhet.