Nyhetssaker
Rune måtte betale dobbelt for bilverksted grunnet defekte deler

Rune måtte betale dobbelt for bilverksted grunnet defekte deler

Nettavisen logo

Rune Hansen opplevde et kostbart mareritt da han måtte betale dobbelt for bilverksted etter å ha kjøpt defekte støtdempere på nett. Nettbutikken Skruvat.no refunderte kun delene, noe som har ført til en konflikt om dekning av de betydelige ekstrakostnadene.

Kort oppsummert

  • Rune Hansen måtte betale for bilverksted to ganger etter å ha kjøpt defekte støtdempere fra nettbutikken Skruvat.no.

Rune Hansen fra Telemark kjøpte støtdempere fra Skruvat. no, men oppdaget at de var defekte etter montering på et lokalt bilverksted. Dette førte til at han måtte betale for verksted to ganger, med regninger på nesten 10. 000 og 12.

000 kroner, i tillegg til kostnaden for delene. Skruvat. no refunderte kun prisen for de defekte støtdemperne, og nektet å dekke de påløpte verkstedkostnadene. Hansen, som er ufør og avhengig av bil, lånte penger for å dekke utgiftene og føler seg provosert over butikkens håndtering.

Forbrukerjurist Thomas Iversen fra Forbrukerrådet bekrefter at Hansen har rett på erstatning for det økonomiske tapet, inkludert verkstedutgiftene, i henhold til Forbrukerkjøpsloven § 33. Hansen har gitt Skruvat. no en frist og vurderer å avslutte kundeforholdet.

Rune Hansen

Thomas Iversen

Skruvat.no

Forbrukerrådet

Nettavisen

Forbrukertilsynet

Telemark