Mobilselskap beklager uklarhet: Kunde fikk kreditert alle kostnader
3 måneder siden siste oppdatering
6 min lesetid
3 måneder siden siste oppdatering
6 min lesetid
Dag Gladmann Sørheim opplevde en ubehagelig overraskelse da mobilregningen fra SMB Mobil ble langt høyere enn forventet, med skjulte vilkår han ikke var klar over. Saken har nå fått en vending, og selskapet beklager og rydder opp i kundens krav.
Dag Gladmann Sørheim (39) fra Oslo trodde han inngikk en fordelaktig familieavtale med SMB Mobil, men mottok fakturaer langt høyere enn avtalt. Han ble lovet ingen bindingstid eller skjulte kostnader, men oppdaget via en SMS-lenke at avtalen inneholdt to års bindingstid, tre måneders oppsigelsestid og et bruddgebyr på 3000 kroner pluss moms per abonnent, da den var registrert som et bedriftsabonnement for hans enkeltpersonforetak.
Jussprofessor Johan Giertsen mener avtalen tyder på privat bruk, noe som ville gitt angrerett og fritak fra betalingsplikt. SMB Mobil beklager nå misforståelsen, erkjenner manglende tydelighet og har kreditert alle Sørheims kostnader.
Selskapet innfører også BankID-signering og ny opplæring for selgere for å unngå lignende hendelser.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!