
Allente-kunder raser: Klager på svindel og dårlig kundeservice
En rekke Allente-kunder rapporterer om elendige erfaringer med strømmeselskapets kundeservice, inkludert uoppfylte tilbud og uønsket bindingstid. Flere lurer på om det er nødvendig å kontakte media for å få løst problemene sine.
14 timer siden siste oppdatering
3 min lesetid
Kort oppsummert
- Allente-kunder opplever utbredte problemer med uoppfylte tilbud, uønsket bindingstid og manglende tilgjengelighet hos kundeservice, noe som fører til anklager om svindel.
Sammendrag
En rekke Allente-kunder har kontaktet Nettavisen med klager på strømmeselskapets kundeservice, der ord som «svindel» og «hårreisende» går igjen. Robert Franco opplevde å ikke få lovet TV-pakke og fikk en uavtalt bindingstid, men saken hans ble løst da Nettavisen tok kontakt. Daniel Ottesen har en lignende historie, der han følte seg svindlet etter å ha mottatt feil faktura og ikke fått tilgang til avtalt dato, i tillegg til en uønsket seks måneders bindingstid.
Han kritiserer mangelen på menneskelig kontakt og muligheten til å sende e-post til selskapet. Kommunikasjonssjef Maja Wikman Ulrich i Allente beklager oppriktig kundenes opplevelser og innrømmer at servicenivået ikke har vært i tråd med selskapets standarder. Hun forklarer problemene med et nylig bytte av kundeserviceleverandør og pågående opplæring, og lover tiltak som ekstra ressurser og styrket opplæring.
I likhet med Franco fikk Ottesen sin sak løst kort tid etter Nettavisens henvendelse, noe som fikk ham til å undre seg over hvorfor media må involveres. Ottesen advarer andre mot å velge Allente basert på sine erfaringer.
Nøkkelentiteter
Daniel Ottesen
Robert Franco
Maja Wikman Ulrich
Allente
Nettavisen