
Kunde raser mot Allente: Mareritt med kundeservice og avtale
Robert Franco opplevde et kundeservice-mareritt med Allente etter en Premier League-avtale som viste seg å være misvisende. Han slet i dager med å få kontakt, ble feilinformert om bindingstid, og kritiserer selskapets praksis som «nesten kriminell».
6 dager siden siste oppdatering
3 min lesetid
Kort oppsummert
- Robert Franco opplevde en misvisende avtale fra Allente, der TV2-pakken manglet og fakturering startet for tidlig.
Sammendrag
Robert Franco inngikk en avtale med Allente for å se Premier League, som via Liverpools norske supporterklubb ble annonsert til 399 kroner, men krevde et Allente-abonnement til samme pris, totalt 798 kroner. Franco ble muntlig lovet en «full pakke» inkludert Champions League via TV2 Play Total for under 1000 kroner. Da regningen kom, manglet TV2-delen, og faktureringen startet tidligere enn avtalt.
Franco forsøkte å si opp avtalen, men ble informert om at angrefristen var utløpt og at det var seks måneders bindingstid, stikk i strid med tilbudets «ingen bindingstid». Han brukte flere timer daglig på å kontakte kundeservice via telefon, e-post og chat, uten hell. Franco beskriver opplevelsen som «nesten kriminell» og «uholdbar», og Nettavisen har tidligere omtalt lignende problemer med Allente.
Etter at Nettavisen kontaktet Allente, fikk Franco plutselig en telefon der selskapet beklaget, tilbød en bedre pakke og forsikret om mulighet for umiddelbar oppsigelse. Allentes kommunikasjonssjef Maja Wikman Ulrich forklarte problemene med bytte av kundeserviceleverandør og opplæring av nye ansatte, og lovet bedring. Franco er likevel ikke imponert, da løsningen først kom etter medieomtale.
Nøkkelentiteter
Robert Franco
Maja Wikman Ulrich
Anders Våge
Allente
Nettavisen
Liverpools norske supporterklubb
Viaplay
TV2 Play