
Familie fikk ferie avlyst: Krever kompensasjon fra Amisol
1 måned siden siste oppdatering
4 min lesetid
1 måned siden siste oppdatering
4 min lesetid
David Johnstone Sørensen og hans familie opplevde at deres drømmeferie til Egypt ble avlyst av reiseselskapet Amisol Travel kun ti dager før avreise. Dette førte til en uenighet om rettigheter og kompensasjon, da familien følte seg presset til å akseptere uønskede alternativer.
Reiseselskapet Amisol Travel avlyste David Johnstone Sørensens familieferie til Sham El Sheik i Egypt kun ti dager før avreise, med begrunnelse i nordmenns bekymringer for å reise dit. Familien, som var i København, ble tilbudt tre alternativer: en tur til Calabria i Italia, en ny rute til Egypt med fem timers mellomlanding i Istanbul, eller full refusjon.
De valgte mellomlandingen til tross for misnøye, da Italia-alternativet ikke passet familiens ønsker. Sørensen krevde kompensasjon utover de tilbudte 400 kroner per person for mellomlandingen, med henvisning til pakkereiseloven og Forbrukerrådet, og mente de hadde krav på 600 euro hver.
Amisol hevder de har håndtert saken i tråd med lovverket, spesifikt pakkereiseloven § 11, og at reisen ikke ble kansellert, men et charterfly avlyst. Forbrukerrådet understreker generelt retten til prisavslag og erstatning ved endringer, og anbefaler Pakkereisenemnda ved uenighet.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!