SAS og Norwegian nekter erstatning for ødelagt bagasje
Flyselskapene SAS og Norwegian nekter å utbetale erstatning for ødelagt bagasje, selv om klagenemnda har gitt reisende medhold i to konkrete saker. Selskapene hevder passasjerene ikke har overholdt alle bestemmelser, noe som fører til at de nå gjør felles sak mot kundene.
Kort oppsummert
- SAS og Norwegian nekter å betale erstatning for ødelagt bagasje, til tross for at klagenemnda har gitt reisende medhold.
Flyselskapene SAS og Norwegian nekter å utbetale erstatning for ødelagt bagasje, selv etter at klagenemnda har gitt reisende medhold. Ifølge Flysmart24 gjør selskapene nå felles sak mot norske passasjerer.
Selskapene hevder at passasjerene ikke har overholdt bestemmelsene for å få dekket ødelagt reisegods. Dette gjelder to tilfeller: en skadet barnevogn på en SAS-reise til Torp og en skadet koffert på en Norwegian-reise til Tenerife.
I begge tilfeller meldte kundene skaden raskt og fikk bekreftelse, men selskapene avviste senere kravet fordi det ikke ble sendt inn et separat erstatningskrav innen sju dager. Klagenemnda har gitt passasjerene medhold, men nemndas vedtak er ikke juridisk bindende, noe som gjør at flyselskapene kan velge å se bort fra avgjørelsen.
SAS
Norwegian
Klagenemnda
Flysmart24
Torp
Tenerife