Kvinne vant frem mot Asos og Klarna etter klesretur-kaos
Bente Kielland-Olsen opplevde stor frustrasjon da en klesretur til Asos, betalt via Klarna, ikke ble registrert, og hun mottok purringer. Etter en lang kamp, og med involvering fra media, løste saken seg endelig for den fortvilte kunden.
Kort oppsummert
- Bente Kielland-Olsen returnerte klær til Asos, men Asos nektet mottak overfor Klarna, som fortsatte å kreve betaling.
Bente Kielland-Olsen (46) fra Orkanger returnerte tre dresser til nettbutikken Asos, men opplevde at returen ikke ble godkjent, og Klarna fortsatte å kreve betaling for varer verdt 5154 kroner. Til tross for at Posten Bring bekreftet levering og Asos tidligere hadde bekreftet mottak i chat, nektet Asos overfor Klarna å ha mottatt varene.
Kielland-Olsen fant mange lignende saker på Trustpilot og følte seg maktesløs i møte med det hun oppfattet som KI-genererte svar fra Asos. Først etter at TV 2 hjelper deg tok saken, innrømmet Klarna en feilregistrering fra Asos' side og slettet kravet.
Asos godkjente også returen og ga et gavekort på 700 kroner, men Kielland-Olsen er skuffet over at det krevdes medieomtale for å løse saken.
Bente Kielland-Olsen
Thomas Iversen
Joel Hedin
Kenneth Pettersen
Asos
Klarna
TV 2 hjelper deg
Posten Bring
Forbrukerrådet
Orkanger
Manchester