Ektepar fikk Zalando-kontoer sperret etter klagesak
4 måneder siden siste oppdatering
4 min lesetid
4 måneder siden siste oppdatering
4 min lesetid
Et ektepar opplevde at deres brukerkontoer hos nettbutikken Zalando ble sperret. Dette skjedde kort tid etter at de hadde vunnet frem i en klagesak mot selskapet via Forbrukertilsynet.
Ekteparet Inna (38) og Andrzej Jaskolski (49) fra Løken, som har vært kunder hos Zalando i 13 år, opplevde at begge deres brukerkontoer ble sperret. Dette skjedde dagen etter at Inna hadde vunnet frem i en mekling hos Forbrukertilsynet angående en T-skjorte til 1187 kroner som ikke ble registrert som returnert av Zalando. Etter meklingen refunderte Zalando beløpet for T-skjorten.
Da Inna dagen etter skulle logge inn, var kontoen sperret. Mannens konto ble også funnet sperret. Zalando ga først vage svar om sikkerhetsmessige årsaker.
Forbrukerrådet uttalte at slik utestengelse uten konkret begrunnelse kan oppleves vilkårlig. Etter henvendelse fra TV 2 hjelper deg, forklarte Zalando at sperringen skyldtes en systemfeil i deres svindelforebyggingsprosess og at kontoene nå er reaktivert. Ekteparet har fått en rabattkode som kompensasjon, men Inna er fortsatt skeptisk til Zalandos forklaring.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!