Bryllupsplaner stoppes av manglende sofa og tapt depositum
4 måneder siden siste oppdatering
5 min lesetid
4 måneder siden siste oppdatering
5 min lesetid
Et par fra Drammen planlegger bryllup, men en spesialbestilt sofa har skapt store problemer. De frykter å ha tapt 25.000 kroner etter manglende levering og kommunikasjon fra nettbutikken.
Isabel Lindseth og Erik Westrum fra Drammen planlegger bryllup 26. juli og bestilte en spesiallaget rosa skinnsofa fra nettbutikken Restaurantmoblerna i oktober i fjor for 25. 990 kroner, med avtalt levering i januar.
Da sofaen ikke kom, tok paret gjentatte ganger kontakt med butikken, som ga ulike forklaringer som stengte fabrikker i Europa og produksjonsproblemer. Paret ba om pengene tilbake, men fikk først svar etter lang tid. Forbruker Europa mener situasjonen fremstår som svindel, da det ikke ser ut til å være et reelt firma bak nettsidene.
Paret har kontaktet banken for å få pengene tilbake, men en kontooverføring gjør dette vanskelig, spesielt da mottakerkontoen i Sverige er tom. Nettbutikken har sendt en kreditnota, men pengene er per 11. april fortsatt ikke tilbakebetalt.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!