TV2
Bryllupsplaner stoppes av manglende sofa og tapt depositum
Et par fra Drammen planlegger bryllup, men en spesialbestilt sofa har skapt store problemer. De frykter å ha tapt 25.000 kroner etter manglende levering og kommunikasjon fra nettbutikken.
2 måneder siden
3 min lesetid
Kort oppsummert
- Et par bestilte og forhåndsbetalte en spesiallaget sofa til bryllupet, men har ikke mottatt den.
Isabel Lindseth og Erik Westrum fra Drammen planlegger bryllup 26. juli og bestilte en spesiallaget rosa skinnsofa fra nettbutikken Restaurantmoblerna i oktober i fjor for 25. 990 kroner, med avtalt levering i januar.
Da sofaen ikke kom, tok paret gjentatte ganger kontakt med butikken, som ga ulike forklaringer som stengte fabrikker i Europa og produksjonsproblemer. Paret ba om pengene tilbake, men fikk først svar etter lang tid. Forbruker Europa mener situasjonen fremstår som svindel, da det ikke ser ut til å være et reelt firma bak nettsidene.
Paret har kontaktet banken for å få pengene tilbake, men en kontooverføring gjør dette vanskelig, spesielt da mottakerkontoen i Sverige er tom. Nettbutikken har sendt en kreditnota, men pengene er per 11. april fortsatt ikke tilbakebetalt.
Isabel Lindseth
Erik Westrum
Linn Hogner Jahr
Thomas Iversen
Restaurantmoblerna
TV 2 hjelper deg
Forbruker Europa
ARN (Allmänna reklamationsnämnden)
Forbrukerrådet
Drammen
Europa
Sverige