Konfirmasjonsgave fra Miinto ødelagt: Veskehanker revnet raskt
6 dager siden siste oppdatering
4 min lesetid
6 dager siden siste oppdatering
4 min lesetid
Melina Christensen (15) kjøpte en vintage Louis Vuitton-veske for konfirmasjonspengene via Miinto.no, men opplevde at hankene revnet etter kort tids bruk. Etter en innledende avvisning av reklamasjonen fra Miinto, ble saken løst med full refusjon etter at TV 2 hjelper deg tok kontakt, noe som reiser spørsmål om bruktkjøpsgaranti.
Melina Christensen (15) investerte 4508 kroner av konfirmasjonspengene i en vintage Louis Vuitton-veske fra Miinto. no, opprinnelig priset til 5635 kroner, med 20 prosent rabatt. Moren, Merete Christensen (36), hadde tidligere positive erfaringer med Miinto. Vesken, beskrevet som i «generelt god stand» med en «liten sprekk i håndtaket», ankom uten beskyttelse eller ekthetsbevis.
Etter omtrent én måneds normal bruk revnet veskens hanker, som moren beskrev som tørre og smuldrende. Miinto avviste først reklamasjonen, hevdet det var bruksskade og at skaden var synlig på annonsebildene, noe moren bestred. Etter flere ubesvarte e-poster og frustrasjon over manglende garanti, tok TV 2 hjelper deg kontakt. Forbrukerrådets Thomas Iversen bekreftet fem års reklamasjonsfrist for brukte varer, men understreket at forventningene justeres etter annonsens beskrivelse.
Miintos direktør for kundeopplevelse, Paloma Truong, beklaget feilen, bekreftet at vesken var uegnet til bruk, og forklarte at en ny teammedarbeider hadde håndtert saken feil. Miinto tilbyr nå full refusjon ved retur og vil inspisere produktet grundig. De understreker at de kontrollerer vintageprodukter visuelt og krever ekthetsgaranti fra partnere. Mor og datter uttrykker stor glede over løsningen.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!