Norun Skrunes bestilte en vannfast eyeliner fra «Shop by Sorthe», men opplevde at produktet ikke holdt mål. Da hun klaget, svarte butikkeier Synnøve Sorthe med å kommentere Skrunes' hudtype og øyefasong, basert på bilder fra hennes private Facebook-profil uten samtykke. Skrunes reagerte sterkt på dette og opplevde senere å bli blokkert fra butikkens Facebook-side etter å ha lagt igjen kritikk.
En annen kunde, Hanne Morland, kritiserer også kundeservicen og en uoversiktlig returordning, der hun måtte betale ekstra for en gratis gave som angivelig ikke ble returnert. Forbrukerjurist Thomas Iversen fra Forbrukerrådet kaller kundebehandlingen uoversiktlig og mener krav om betaling for gaver må fremkomme tydelig. Han understreker at villedende markedsføring kan foreligge dersom produktets funksjon avhenger av hudtype uten klar informasjon, og at kunder har rett på ny vare eller pengene tilbake.
Synnøve Sorthe beklager dårlige opplevelser, men forsvarer butikkens praksis med henvisning til salgsvilkår og at bildedokumentasjon er vanlig. Hun avviser å hente private bilder og hevder blokkering skjer for å beskytte mot «nettroll».