Studenter nektet hotell i London: Aldersgrense skapte kaos
3 dager siden siste oppdatering
4 min lesetid
3 dager siden siste oppdatering
4 min lesetid
Hedda Neeven og Sofie Bergby, begge 22 år, ble nektet adgang til et hotell i London de hadde bestilt via Booking.com, angivelig på grunn av en 25-års aldersgrense de hevder ikke var synlig ved bestilling. Hendelsen tvang studentene til å betale dobbelt for overnatting og reiser spørsmål om Booking.coms ansvar for tydelig informasjon og forbrukerrettigheter i slike situasjoner.
Hedda Neeven og Sofie Bergby, to 22 år gamle studenter, bestilte i november billetter til en Coldplay-konsert i London og et hotellrom via Booking. com. De sjekket vilkår for aldersgrense, men fant ingen restriksjoner. Ved ankomst 21. august mottok de en sjokkbeskjed fra hotellet om en 25-års aldersgrense, noe som forhindret dem fra å sjekke inn.
Venninnene hevder denne informasjonen ikke var tilgjengelig ved bestilling eller på bookingbekreftelsen, selv om den senere ble funnet langt nede på bestillingssiden. Etter å ha forsøkt å kontakte hotellet fire ganger, inkludert en 34-minutters ventetid, og uten hell å få hjelp fra Booking. com, sto de fortvilte på gaten i London. De måtte booke et nytt hotell som en nødløsning, noe som resulterte i at de betalte dobbelt for den tre netter lange turen, totalt over 4600 kroner. Verken Booking.
com eller Mastercard kunne hjelpe dem med refusjon etter hjemkomst. Forbrukerrådets juridiske seniorrådgiver Thomas Iversen mener studentene har en god sak dersom aldersgrensen ikke var synlig ved bestilling, og understreker at slike vilkår bør fremheves tydelig. Booking. com hevder hotellet hadde bekreftet at de ville bli tatt imot, til tross for alderskravet, og nevner et problem med depositum, men studentene avviser å ha mottatt slik informasjon og sier depositumsforsøket kom etter at de hadde booket et annet hotell.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!