
7-Eleven onigiri får hard dom: 'Skal ikke smake sånn!'
3 dager siden siste oppdatering
4 min lesetid
3 dager siden siste oppdatering
4 min lesetid
Den japanske snacken onigiri har nylig blitt lansert i utvalgte norske 7-Eleven-butikker, men møter sterk kritikk fra Michelin-kokk Vladimir Pak. Han mener den norske versjonen av den populære risballen ikke lever opp til forventningene, mens Reitan Convenience rapporterer om stor suksess og utsolgte butikker.
Den japanske snacken onigiri, populær i sosiale medier og en hverdagsfavoritt i Japan, har nylig blitt tilgjengelig i utvalgte norske 7-Eleven-butikker. DinSide testet produktet og søkte veiledning fra Michelin-kokk Vladimir Pak, eier av Izakaya by Vladimir Pak, som nylig besøkte Tokyo og spiste 7-Eleven-onigiri daglig. Pak demonstrerte korrekt åpningsteknikk, som involverer å følge tallene 1, 2 og 3 på plastfolien for å bevare tangarkenes sprøhet, selv om han bemerket at nori-arket i den norske varianten var for fuktig. Hans dom over den norske onigirien var imidlertid hard; han uttalte at den "skal ikke smake sånn!
" og ga den en "sterk toer". Kritikken omfattet feil ristype, overkoking, fyll som var rørt inn i stedet for sentrert, lang holdbarhet, og uvanlige ingredienser som tomatkonsentrat og ananasjuice i tunfiskmajonesen. Reitan Conveniences pr- og kommunikasjonssjef, Sara Ulla Nyquist, rapporterer derimot om "utrolig god respons" og "utsolgtsituasjoner" siden lanseringen forrige uke.
Hun understreker at onigiri er et komplekst produkt med høye krav til produksjon og kvalitet, hvor den danske produsenten Tasteful Foods leverer godt. Anders P. Christensen, administrerende direktør i Tasteful, bekrefter suksessen i Danmark over nesten ett år og forventer lignende resultater i Norge.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!