
iPhone-kunde hudfletter Apple: Tjenester fungerer ikke
Ronnie Sundkøien opplever store problemer med sin nye iPhone 16, hvor sentrale tjenester som Facetime og iMessage ikke fungerer. Han føler seg ignorert av Apple og Telia, og vurderer nå rettslige skritt for å få løst saken.
1 måned siden siste oppdatering
3 min lesetid
Kort oppsummert
- Ronnie Sundkøien kjøpte en iPhone 16 i januar, men Facetime og iMessage har aldri fungert på telefonen.
Sammendrag
Ronnie Sundkøien kjøpte en iPhone 16 i januar, men opplevde raskt at tjenester som Facetime og iMessage ikke lot seg aktivere. Etter å ha forsøkt feilsøking selv og kontaktet Telia-butikken, ble han henvist til Apple.
Sundkøien beskriver en lang og frustrerende prosess med Apples kundeservice, hvor han følte seg som en «kasteball» og til slutt ble ignorert. Han har også forsøkt å få hjelp fra Telia og Fjordkraft, som leverer mobilabonnementet.
Fjordkraft og Telia beklager kundeopplevelsen og er i dialog med Apple for å finne en løsning, men understreker at feilen trolig ligger hos Apple. Sundkøien er svært frustrert og vurderer nå rettslige skritt for å få det han har betalt for.
Kontekst
Ronnie Sundkøien
Jon Eikeland
Ellen Scheen
Cathrine Skovly
Apple
Telia
Fjordkraft
Nettavisen
Bergen