
Coops Dubai-donut rives vekk: Stor etterspørsel
Coop har lansert en «Dubai-style donut» som raskt har blitt en salgssuksess i butikkene, inspirert av den virale Dubai-sjokoladen. Den nye søtsaken tømmer hyllene, men den internasjonale etterspørselen etter hovedingrediensen skaper utfordringer.
Kort oppsummert
- Coop har lansert en «Dubai-style donut» inspirert av den virale Dubai-sjokoladen, som selges for rundt 20 kroner.
Produkter inspirert av den virale Dubai-sjokoladen, som har tatt av på sosiale medier, opplever stor popularitet i Norge. Coop har nå lansert sin egen «Dubai-style donut», fylt med pistasjkrem, sjokolade og crunch, til en pris på rundt 20 kroner.
Kommunikasjonssjef i Coop, Silje Verlo Alisøy, bekrefter den enorme etterspørselen, spesielt drevet av TikTok-trender. Alexandra Lockström, ferskvaresjef ved Coop Mega Hasle i Oslo, forteller at butikkens hyller tømmes raskt, med rundt 200 solgte donuts på få dager, og at den er spesielt populær blant ungdommer.
Den internasjonale etterspørselen etter pistasjnøtter har imidlertid ført til forsinkelser i leveransene av donuten.
Silje Verlo Alisøy
Alexandra Lockström
Coop
Fix Dessert Chocolatier
Backstube
DinSide
Dubai
Oslo
Hasle
Drammen