Dubai-sjokoladen, som ble et fenomen i 2024, selges for over 1000 kroner kiloen hos Mattorget på Gjennestad. Butikken opplever god etterspørsel etter den virale sjokoladen til tross for prisen.
Sjokoladen har blitt populær gjennom TikTok, og flere produsenter har laget sine egne varianter. Gründeren av Mattorget, Tor Kristian Stevik, forteller at de tok inn sjokoladen etter ønske fra kundene.
Han tror populariteten skyldes hypen rundt sjokoladen, og at den høye prisen reflekterer både etterspørselen og leverandørens priser.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
NRK
1 måned siden
VG
1 måned siden
Nettavisen
4 måneder siden
Dagbladet
3 måneder siden
Dagbladet
2 måneder siden
TV2
1 måned siden
VG
1 dag siden
Dagbladet
3 måneder siden
Nettavisen
2 måneder siden
Nettavisen
4 måneder siden
TV2
3 måneder siden
VG
4 måneder siden
Nettavisen
2 måneder siden
Dagbladet
3 måneder siden
NRK