
Grønnsaker går viralt: Butikkene melder om kjempevekst
3 måneder siden siste oppdatering
2 min lesetid
3 måneder siden siste oppdatering
2 min lesetid
Sosiale medier driver en uventet trend der hverdagslige grønnsaker går viralt, noe som resulterer i betydelig salgsvekst hos norske matvarekjeder. Nye tilberedningsmåter for poteter, kål og andre grønnsaker fenger publikum og får folk til å eksperimentere på kjøkkenet.
Nye trender på sosiale medier som Tiktok og Instagram, der hverdagslige grønnsaker tilberedes på innovative måter, fører til en markant salgsøkning i norske dagligvarebutikker. Opplysningskontoret for frukt og grønt fremhever spesielt «kålbiffer», sprøstekte poteter og «hot honey» på grønnsaker som populære fenomener.
Butikkjedene bekrefter veksten: Kiwi rapporterer 30 prosent økning i kålsalg, mens Rema 1000 ser en generell frukt- og grøntvekst på 6 prosent, med spesielt stor økning for kålrot og spisskål.
Coop melder om rekordhøyt jordbærsalg, med over tre millioner kurver solgt i mai og juni, og en betydelig økning i potetsalget på tvers av varianter.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!