Nyhetssaker
Organisasjon

TV 2 hjelper deg

Totalt 25 artikler.

Pinnekjøtt-test: Gilde Gourmetlam kåres til klokkeklar vinner
TV2 logoTV2

Pinnekjøtt-test: Gilde Gourmetlam kåres til klokkeklar vinner

TV 2 hjelper deg har blindtestet åtte pinnekjøttvarianter fra dagligvarekjedene med et ekspertpanel. Gilde Gourmetlam urøkt ble kåret til en klar vinner med terningkast seks, mens Strøm-Larsen røkt fikk terningkast én. Testen avdekket store kvalitetsforskjeller blant årets julemat.

Familie svindlet på Kreta: Booking.com-leilighet eksisterte ikke
TV2 logoTV2

Familie svindlet på Kreta: Booking.com-leilighet eksisterte ikke

Snorre Hagen og familien opplevde et feriemareritt da deres luksusleilighet på Kreta, bestilt via Booking.com, viste seg å ikke eksistere. De ble stående uten overnatting midt på natten, til tross for advarsler og Booking.coms løfter om hjelp. Saken belyser utfordringer med svindel på bookingplattformer og manglende ansvar fra selskapets side.

Trumf erkjenner feil etter kundeklager om manglende bonuspoeng
TV2 logoTV2

Trumf erkjenner feil etter kundeklager om manglende bonuspoeng

Trumf-kunder opplever at de ikke får utbetalt bonuspoeng fra netthandel som lovet, noe som fører til frustrasjon og klager. Norgesgruppen, som eier Trumf, erkjenner flere feil i systemet og kundehåndteringen. Dette svekker tilliten til fordelsprogrammet og får kunder til å vurdere å kutte ut Trumf.

Pepperkakeboks krymper fra 325 til 300 gram: Kiloprisen øker
TV2 logoTV2

Pepperkakeboks krymper fra 325 til 300 gram: Kiloprisen øker

Rares Vanraes (19) oppdaget at en ny boks Berthas pepperkaker veier 300 gram, mot 325 gram i fjor, til tross for samme produkt. Dette har ført til en betydelig økning i kiloprisen, noe som vekker bekymring for "krympflasjon". Produsenten forklarer vektreduksjonen med mindre emballasje og økte kostnader.

Forbruker fant islag på Grandiosa: Produsent bekrefter brudd i frysekjeden
TV2 logoTV2

Forbruker fant islag på Grandiosa: Produsent bekrefter brudd i frysekjeden

Eirik Thoresen Møller opplevde en skuffende Grandiosa-pizza med et tykt islag, som ble knusktørr etter steking. Produsenten Orkla Foods Norge bekrefter et brudd i frysekjeden, mens Coop ikke fant avvik i egne temperaturlogger. Forbrukerrådet anbefaler å klage og kreve ny vare eller pengene tilbake.

Kunde følte seg svindlet av Gullbrev: Fikk mer enn dobbel pris
TV2 logoTV2

Kunde følte seg svindlet av Gullbrev: Fikk mer enn dobbel pris

Knut Johansen opplevde å få et svært lavt første tilbud fra Gullbrev da han skulle selge gull, til tross for selskapets reklame om "markedets beste pris". Etter å ha innhentet tilbud fra andre aktører, som ga over dobbelt så mye, måtte Gullbrev mer enn doble sitt eget tilbud. Johansen advarer nå andre mot selskapets praksis.

Elkjøp bytter tørketrommel etter kundeklage og teknikerstrid
TV2 logoTV2

Elkjøp bytter tørketrommel etter kundeklage og teknikerstrid

Gitte Bettina Nielsen fra Arendal opplevde at hennes Samsung-tørketrommel ødela klær og fylte seg med lo, selv etter reparasjon. Etter gjentatte forsøk på feilsøking og en faktura for uoppdaget feil, grep TV 2 hjelper deg inn. Elkjøp tilbyr nå en ny tørketrommel til den frustrerte kunden.

Bilkjøper oppdaget forfalsket servicehefte: Forhandler dømt, men konkurs
TV2 logoTV2

Bilkjøper oppdaget forfalsket servicehefte: Forhandler dømt, men konkurs

Stian Lundås kjøpte en bruktbil fra MP Auto der serviceheftet var forfalsket angående bytte av registerreim. Han fikk delvis medhold i forliksrådet, men forhandleren gikk konkurs og betalte ikke erstatningen. Forbrukerrådet kritiserer dommen og mener forfalskning gir hevingsgrunn.

Ektepar fikk kansellert USA-retur uten varsel: Kjøpte nye billetter
TV2 logoTV2

Ektepar fikk kansellert USA-retur uten varsel: Kjøpte nye billetter

Ekteparet Bakka opplevde at returflyet fra USA ble kansellert uten varsel, noe som tvang dem til å kjøpe nye billetter for 20.000 kroner. Reisebyrået Travellink beklager en teknisk feil og refunderer paret 30.354 kroner etter at TV 2 hjelper deg engasjerte seg i saken.