Nyhetssaker
Organisasjon

Rema 1000

Totalt 15 artikler.

Egne merkevarer dominerer butikkhyllene: Orkla frykter rovprising
e24 logoe24

Egne merkevarer dominerer butikkhyllene: Orkla frykter rovprising

Egne merkevarer (EMV) dominerer stadig mer i norske dagligvarebutikker, med eksempler som Norgesgruppens Eldorado og Remas Prima. Leverandører som Orkla uttrykker bekymring for kjedens makt og frykter rovprising, mens kjedene selv hevder EMV gir lavere priser og økt utvalg.

Julevarer tidlig i butikk: Kjeder forsvarer salgsstart med etterspørsel
VG logoVG

Julevarer tidlig i butikk: Kjeder forsvarer salgsstart med etterspørsel

Julevarer som julebrussaft og lutefisk har dukket opp i norske matbutikker allerede før oktober, noe som skaper delte meninger blant kunder og ansatte. Dagligvarekjedene forsvarer den tidlige salgsstarten med logistikk og kundedrevet etterspørsel, og hevder tidspunktet er likt tidligere år.