
Orkla kutter Toro-produkter og pålegg som Nøtte og Sunda
4 dager siden siste oppdatering
1 min lesetid
4 dager siden siste oppdatering
1 min lesetid
Orkla Foods Norge avvikler produksjonen av flere tradisjonsrike produkter fra Toro, samt påleggene Nøtte og Sunda, som en del av en porteføljerydding. Denne strategien kommer etter negativ vekst og høye kostnader, og selskapet vil fremover fokusere på sine største merkevarer.
Orkla Foods Norge stopper produksjonen av fire Toro-produkter denne høsten, bekrefter kommunikasjonssjef Kristoffer Barbøl Vikebak. Dette inkluderer Toro Suppe Kylling Tom Kha Gai, Toro Rett i koppen Tandoori, Toro Buljong Terning Kjøtt Økonomi pakning, og Toro Grønnsakslasagne. I tillegg har selskapet nylig avsluttet produksjonen av de tiårgamle påleggene Nøtte og Sunda, hvor den siste Sunda-boksen forlot samlebåndet forrige uke.
Vikebak uttaler at selskapet jevnlig vurderer sin produktportefølje, og at det er vemodig å si farvel til ikoniske produkter som Sunda. Bakgrunnen for disse kuttene er Orkla Foods Norges negative organiske vekst i både første og andre kvartal i år. Selskapets sjef, Aku Vikström, har tidligere forklart at høy inflasjon og økte råvarekostnader har påvirket volumet negativt.
Som en del av den fremtidige strategien vil Orkla Foods Norge konsentrere seg om sine største og mest lønnsomme merkevarer, de såkalte «hero brands», for å drive vekst. Kommunikasjonssjefen har ikke kommentert om de utgående produktene vil bli erstattet av nye innovasjoner.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!