Nyhetssaker
Dagbladet nyheter: Ramenrestaurant i Kyoto truet kunder etter dårlig anmeldelse – beklager
Artikkel

Ramenrestaurant i Kyoto truet kunder etter dårlig anmeldelse – beklager

5 måneder siden siste oppdatering

2 min lesetid

Dagbladet logo

Kort oppsummert

  • Ramenrestaurant i Kyoto utlovet dusør for informasjon om kunder som ga dårlig anmeldelse.

Sammendrag

Eieren av ramenrestauranten Toyojiro i Kyoto truet kunder etter at de ga en dårlig anmeldelse. Eieren tilbød en dusør på 7500 kroner for informasjon om kundene, og truet med konsekvenser for deres familier hvis de ikke spiste en ny bolle ramen og skrev en positiv anmeldelse.

Etter massiv kritikk slettet eieren innlegget og beklaget.

Restauranten fulgte opp med en formell beklagelse og lover å jobbe for å gjenvinne kundenes tillit.

Kontekst