Nyhetssaker
Nettavisen nyheter: Restaurant angrep kunde etter negativ anmeldelse på Google
Artikkel

Restaurant angrep kunde etter negativ anmeldelse på Google

En restaurant i Bjørvika har skapt debatt etter å ha angrepet en kunde offentlig for en negativ Google-anmeldelse. Hendelsen reiser spørsmål om kundens rettigheter og bruken av nedsettende begreper som «Karen» i møte med kritikk.

1 måned siden siste oppdatering

2 min lesetid

Nettavisen logo

Kort oppsummert

  • Restaurant Palate i Bjørvika angrep en kunde offentlig på Instagram etter en negativ Google-anmeldelse.

Sammendrag

Andreas Helén la igjen en negativ Google-anmeldelse av restauranten Palate i Bjørvika etter en middag han opplevde som skuffende. Restaurantens eier, Helga Dis Asbergsdottir, svarte med å publisere Heléns navn på Instagram-storyen sin og omtale ham som en «Karen».

Asbergsdottir forsvarte sin reaksjon overfor Avisa Oslo, og uttalte at kunder ikke bør kommentere mat de ikke har kunnskap om. Artikkelen diskuterer hvordan denne hendelsen utfordrer prinsippet om at kunden alltid har rett, og advarer restauranter mot å møte kritikk på en slik måte.

Den reflekterer også over bruken av begrepet «Karen» som et nedsettende skjellsord, og dets utvidelse til å inkludere menn.

Kontekst

Andreas Helén

Helga Dis Asbergsdottir

Elon Musk

Donald Trump

Palate

Avisa Oslo

Google

Wikipedia

Bjørvika

Oslobukta

Oslo