
Restaurant angrep kunde etter negativ anmeldelse på Google
En restaurant i Bjørvika har skapt debatt etter å ha angrepet en kunde offentlig for en negativ Google-anmeldelse. Hendelsen reiser spørsmål om kundens rettigheter og bruken av nedsettende begreper som «Karen» i møte med kritikk.
Kort oppsummert
- Restaurant Palate i Bjørvika angrep en kunde offentlig på Instagram etter en negativ Google-anmeldelse.
Andreas Helén la igjen en negativ Google-anmeldelse av restauranten Palate i Bjørvika etter en middag han opplevde som skuffende. Restaurantens eier, Helga Dis Asbergsdottir, svarte med å publisere Heléns navn på Instagram-storyen sin og omtale ham som en «Karen».
Asbergsdottir forsvarte sin reaksjon overfor Avisa Oslo, og uttalte at kunder ikke bør kommentere mat de ikke har kunnskap om. Artikkelen diskuterer hvordan denne hendelsen utfordrer prinsippet om at kunden alltid har rett, og advarer restauranter mot å møte kritikk på en slik måte.
Den reflekterer også over bruken av begrepet «Karen» som et nedsettende skjellsord, og dets utvidelse til å inkludere menn.
Andreas Helén
Helga Dis Asbergsdottir
Elon Musk
Donald Trump
Palate
Avisa Oslo
Wikipedia
Bjørvika
Oslobukta
Oslo