

Barneminister Lene Vågslid ønsker å styrke barns vern mot reklame og skadelig påvirkning fra influensere. En ny undersøkelse viser at mange unge kjøper produkter anbefalt av influensere.
Vågslid vil derfor stramme inn markedsføringsloven med strengere regler og overtredelsesgebyr. Redd Barna støtter tiltaket, men mener det er behov for ytterligere tiltak for å beskytte barn.
Forbrukertilsynet påpeker at det er vanskeligere å overvåke influensere nå enn tidligere, men følger opp lovbrudd og gir veiledning. Statsråden understreker påvirkernes moralske ansvar for å unngå negativ påvirkning, spesielt knyttet til kropp og utseende.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Nettavisen
2 måneder siden
VG
3 måneder siden
NRK
1 måned siden
Nettavisen
1 måned siden
Nettavisen
3 måneder siden
VG
4 måneder siden
TV2
3 måneder siden
VG
1 måned siden
VG
5 dager siden
VG
5 måneder siden
NRK
6 måneder siden
VG
2 måneder siden
TV2
5 måneder siden
NRK
4 måneder siden
TV2