

Regjeringen planlegger en ny lov for å beskytte barn og unge mot manipulasjon og villedende reklame fra selskaper som TikTok og Temu. Digitaliseringsminister Karianne Tung (Ap) understreker viktigheten av å begrense barns eksponering for skadelige algoritmer.
Den nye loven skal også beskytte forbrukere mot villedende kampanjer og atferdsbasert reklame. Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) vil få ansvaret for å kontrollere at loven overholdes, og vil motta økte ressurser.
Regjeringen vil innføre strengere krav til teknologiselskaper for å beskytte forbrukerne og gi innbyggerne bedre muligheter til å klage. Fungerende direktør i Nkom, John-Eivind Velure, bekrefter at dette vil skape nye arbeidsplasser i Lillesand.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
TV2
6 måneder siden
Nettavisen
6 måneder siden
Nettavisen
3 måneder siden
VG
6 dager siden
VG
2 måneder siden
VG
2 måneder siden
NRK
6 måneder siden
VG
6 måneder siden
VG
2 måneder siden
Nettavisen
6 måneder siden
VG
5 måneder siden
VG
4 måneder siden
TV2
2 måneder siden
Nettavisen
29 dager siden
NRK