

En ny reklamekampanje fra Nidar, der langrennsløpere viser frem sine definerte kropper, har skapt sterke reaksjoner. Eksperter kritiserer reklamen for å være smakløs, seksualiserende og potensielt i strid med markedsføringsloven.
Det hevdes at reklamen kan bidra til kroppspress, spesielt blant unge gutter som ser opp til idrettsutøverne. En advokat påpeker at reklamen kan bryte med lovens bestemmelser om kroppspress, særlig siden den markedsfører godteri.
Nidar, på sin side, hevder at reklamen er ment som en humoristisk parodi og avviser at de har hatt til hensikt å bidra til kroppspress. De understreker at de lytter til innspill og tar det med seg videre.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
5 måneder siden
NRK
5 måneder siden
VG
5 måneder siden
TV2
5 måneder siden
Nettavisen
5 måneder siden
Nettavisen
5 måneder siden
Dagbladet
5 måneder siden
VG
2 måneder siden
NRK
5 måneder siden
VG
2 måneder siden
Nettavisen
2 måneder siden
Dagbladet
2 måneder siden
Nettavisen
4 måneder siden
NRK
2 måneder siden
Dagbladet
4 måneder siden
NRK