Orkla har trukket en reklamefilm for Nidar med langrennsløper Johannes Høsflot Klæbo etter kritikk for seksualisering og kroppspress. PR-sjef Rune Brynhildsen reagerer sterkt på avgjørelsen og mener kritikken er oppkonstruert.
Han får støtte fra sportskommentator Sverre Krogh Sundby, som ser på reklamen som humoristisk. Redd Barnas ungdomsorganisasjon mener derimot at reklamen bidrar til økt kroppspress, mens politisk kommentator Astrid Mæland kaller den harry.
Brynhildsen mener det er blitt for lett å bli krenket og stiller spørsmål ved hvorfor akkurat denne reklamen får så mye oppmerksomhet, og foreslår en sladdet versjon.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
5 måneder siden
NRK
5 måneder siden
Nettavisen
5 måneder siden
NRK
5 måneder siden
VG
5 måneder siden
VG
5 måneder siden
Nettavisen
5 måneder siden
VG
5 måneder siden
Dagbladet
5 måneder siden
Nettavisen
27 dager siden
Nettavisen
27 dager siden
Dagbladet
5 måneder siden
Nettavisen
5 måneder siden
Nettavisen
1 måned siden
Dagbladet
23 dager siden
VG