Norwegian lanserte tidligere i sommer en ny bestillingsside for flybilletter, men møter nå sterk kritikk fra kunder. Mange hevder den nye siden er mindre oversiktlig, mer rotete, og at det er vanskeligere å finne de billige billettene. Særlig rekkefølgen på avganger, som nå prioriterer reisevarighet fremfor avreisetid, skaper misnøye og gjør det vanskelig å sammenligne priser.
På sosiale medier som LinkedIn beskrives den nye løsningen som «helt krise», og enkelte kunder vurderer å bytte til konkurrenter som Ryanair. Pressesjef Eline Hyggen Skari i Norwegian avviser at endringen handler om å skjule billige billetter. Hun uttaler at oppgraderingen skal gi kundene mer fleksibilitet, flere valg og legge til rette for nye digitale funksjoner.
Skari hevder de fleste kunder bestiller som før, at kundetilfredsheten er stabil, og at få bruker den gamle løsningen. Hun understreker at billigste billetter fortsatt er enkle å finne via sorteringsmuligheter og lavpriskalenderen. Norwegian har testet løsningen før lansering og samler kontinuerlig inn data for å optimalisere prosessen, men erkjenner at endringer kan oppleves uvant.