Grandiosa Hjertepizza, en 'limited edition'-variant, avsluttes i februar 2025. Produktet skulle opprinnelig vært solgt ut september, men ble forlenget på grunn av popularitet.
Den italienske pizzakokken Alain Rodriguez foretrakk hjertepizzaen fremfor originalen i en test. Samtidig lanserer Freia en ny Melkesjokolade med påskesmak.
Orkla Foods bekrefter at hjertepizzaen vil være tilgjengelig i butikkene frem til uke 8.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
3 måneder siden
Grandiosa har lansert en mindre utgave av sin pizza, som veier 375 gram og er tydelig merket med størrelsen på pakken. Denne kampanjevarianten selges eksklusivt hos Rema 1000 i en begrenset periode. Selv om kiloprisen er høyere enn for den vanlige Grandiosaen, får Orkla ros for tydelig merking og for å tilby en mindre porsjonsstørrelse som kan redusere matsvinn. Matinfluenser Kristoffer Tvilde fremhever at dette er positivt for de som bor alene. Orkla har tidligere lansert spesialversjoner av Grandiosa eksklusivt for ulike dagligvarekjeder.
2 måneder siden
Frossenpizzaen «Skikkelig hot pizza» med ananas, kjøttboller og meksikansk saus forsvinner fra frysediskene. Årsaken er at produsenten, Mat-Team AS, er meldt oppløst. Meny selger ut restlageret til halv pris. Pizzaen har hatt en trofast fanskare, men nå må tilhengerne finne seg en annen favoritt. Flere andre produkter forsvinner også fra butikkhyllene i disse dager for å gjøre plass til nye varer. Blant annet er det slutt for Kavli kaviar og Grandiosa Hjertepizza. Butikkene gjør plass til hundrevis av nye matvarer som kommer i hyllene.
3 måneder siden
Freia lanserer en ny melkesjokolade med Kvikk Lunsj, appelsin og havsalt, og bryter med tradisjonelle lanseringsvinduer. Den nye sjokoladen kombinerer smaker som er sterkt knyttet til påske. Kvikk Lunsj, som er en populær tursjokolade, ble opprinnelig lansert i 1937, men var en fiasko inntil den ble relansert med lysere sjokolade. Nordmenn spiser i gjennomsnitt ni Kvikk Lunsj-sjokolader i året, hvorav tre konsumeres i påsken. Det har vært spekulasjoner om Kvikk Lunsj er inspirert av KitKat, men en EU-dom i 2018 bekreftet at Kvikk Lunsj kan fortsette å selge sin sjokolade.
4 måneder siden
Grandiosa original er for tiden dyrest hos lavpriskjedene Kiwi, Rema 1000 og Extra, med en pris på 63,40 kr. Dette er den høyeste prisen registrert i 2024. Supermarkedkjeden Meny selger den samme pizzaen billigere med 30 prosent rabatt. Coop opplyser at 63,40 kr er normalprisen, men at Grandiosa ofte er på tilbud. Kiwi og Rema 1000 har kampanjer på andre Grandiosa-varianter, henholdsvis uten paprika og Hjertepizza.
24 dager siden
Hype rundt Dubai-sjokoladen fortsetter med lanseringen av Dubai-sjokoladeinspirert iskrem fra Hennig-Olsen Is og Kulinaris. Begge iskremene lanseres som limited edition kuleis i uke 18, og vil være tilgjengelig i kiosker og bensinstasjoner. Kulinaris sin variant kombinerer pistasj- og sjokoladeiskrem med kataifi og pistasjkrem. Utfordringer med å skaffe nok pistasj av høy kvalitet kan begrense produksjonen. Mottakelsen på sosiale medier er blandet, der noen er skeptiske mens influensere som Anna-Safia Moholdt Ismail er positive.
14 dager siden
Artikkelen omhandler tilgjengeligheten av påskegodt i butikkene inn mot påskeaften. Coop melder om at varene merket med påske begynner å bli utplukket, men at det finnes andre alternativer. Kiwi har bestilt rekordmye påskegodt, men får ikke flere leveranser før påskeaften. Freia har kjørt ut 720 000 pakninger med påskeegg, men er nå tomme på lager. DinSide har sjekket flere butikker i Oslo og funnet at påskeegg fra Freia er vanskelig å finne i Kiwi og Extra, men tilgjengelig (dog dyrere) hos Spar og Meny.
12 dager siden
Artikkelen omhandler Kvikk Lunsjs historie, popularitet og utfordringer. Introdusert i 1937, ble Kvikk Lunsj raskt en favoritt blant nordmenn, spesielt i påsken. Sjokoladen overlevde en potensiell utryddelse etter en juridisk kamp med Nestlé, som Freia vant i EU-domstolen i 2018. Nå står Kvikk Lunsj overfor ny konkurranse fra Kit Kat, som ble lansert i Norge i februar. Produksjonen av Kvikk Lunsj er enorm, særlig før påsken, og den har en unik plass i mange nordmenns hjerter som en ekte nasjonalskatt.
15 dager siden
En priskrig på påskegodteri har ført til at mange butikker er utsolgt for populære produkter som Freias fylte påskeegg. Romerikes Blad melder om tomme hyller hos flere dagligvarekjeder, inkludert Kiwi og Coop. Kiwi forklarer at de hadde bestilt rekordmye påskegodt, men likevel opplever utsolgtsituasjoner. Freia bekrefter at de er tomme på lager og har sendt ut alt de har produsert. Coop mener det er snakk om sunn konkurranse, mens Meny valgte å holde høyere priser og har fortsatt varer i hyllene. Rema 1000 har fremdeles påskevarer, men er utsolgt for Nidars egg.
4 måneder siden
En ny undersøkelse viser at Grandiosa er populært i julen, med nesten en fjerdedel av befolkningen som spiser det. Salget øker med 20 prosent i denne perioden, og Coop Prix forventer rekord med et tilbud på 30 kroner. Grandiosa er en lokkevare som varierer i pris, og ernæringsfysiologer påpeker at pris påvirker folks matvalg. Coop forsvarer sine tilbud med at de også har kampanjer på sunnere alternativer, og hevder å ta samfunnsansvar.
1 måned siden
En ny kjeks vekker begeistring hos et testpanel, som mener den smaker som den savnede Dots-kjeksen. Produsenten avkrefter at det er Dots, men entusiasmen er stor. I tillegg relanserer Sætre Pepita-kjeks med ny innpakning, og Ballerina introduserer Skogsbær og Sjokovanilje, som tidligere het Blåbærlykke og Safari Sjokovanilje. Testpanelet, bestående av to ferske europamestere i konditori, har smakt på årets nyheter innen kjeks og kaker, og gir sin vurdering av produkter fra Aunt Mabels, Fox's, Mr. Brownie og Sætre. Ballerina Brownie får spesielt gode tilbakemeldinger og beskrives som en nostalgisk smaksopplevelse.
4 måneder siden
En priskrig på frossenpizza preger dagligvarebutikkene i desember, der salget av pizza når sitt høydepunkt. Butikkene lokker med tilbud, men det er lett å bli lurt av misvisende priser. For eksempel kan en Grandiosa uten paprika være dyrere enn en vanlig variant. Peppes Triple Meat var et stort kupp til 28 kroner, men ble raskt utsolgt. Egne merkevarer er ikke alltid billigst, og prisene justeres raskt. Forbrukerne må være våkne for å få med seg de beste tilbudene i denne perioden med unormalt lave priser.
4 måneder siden
En fersk undersøkelse viser at de fleste nordmenn hevder å ikke spise Grandiosa i julen, men salgstallene forteller en annen historie. Coop har hatt stor suksess med kampanjer der Grandiosa selges til redusert pris, og salget øker betydelig i førjulstiden. Til tross for at mange sier de ikke spiser pizzaen i julen, selges det store mengder, spesielt i forbindelse med kampanjer. Historiske data viser en økning i salget på rundt 20 prosent i juletiden, noe som tyder på at mange foretrekker raske og praktiske måltider i den travle førjulstiden.
3 måneder siden
Den norske restauranten Campo de' Fiori selger en hawaiipizza for 1495 kroner som en provokasjon mot den tradisjonelle italienske pizzaen. Eieren, Fabio Pezzoli, forklarer at ananas ikke hører hjemme på italiensk pizza, men innrømmer at det smaker godt. Han understreker at ananasen må være fersk. Matforsker Annechen Bahr Bugge påpeker at pizza har utviklet seg mye siden den opprinnelige italienske varianten, og at ananas kan bli trendy igjen. Hun mener striden rundt ananas på pizza handler om trender og matkultur, ikke at ananas i seg selv er kontroversielt.
1 måned siden
En populær TikTok-trend med Dubai-sjokolade har ført til stor etterspørsel i Haugesund. Lutchfood har lansert en cookie-variant som er svært populær. To journalister fra Haugesunds Avis har testet cookien. Morten Asbjørnsen ga den terningkast 2 og uttrykte at han ikke forstår hypen. Roar Eskild Jacobsen ga den terningkast 3 og ser et potensial.
2 måneder siden
Mange Oslo-restauranter er fullbooket i forkant av valentinsdagen, men noen har ventelister. Brasserie Blanche satser på sin vanlige romantiske atmosfære, mens Campo de' Fiori byr på treretters meny med trøfler, roser og italiensk bossanova. Erik Fosnes Hansen anbefaler å utforske nabolagsrestauranter. Hjemleveringsselskaper som Foodora og Wolt forbereder seg på økt etterspørsel, spesielt på sushi, sjokolade og blomster.