
Nettavisen
Postnord rotet bort gitar: Funnet etter mediehenvendelse
Jens M. Lindkvist opplevde at hans solgte Fender Stratocaster forsvant under Postnords frakt, noe som førte til stor frustrasjon. Saken avdekker utfordringer med fraktselskapets håndtering og kundeservice, og gitaren kom først til rette etter medieomtale.
2 dager siden
3 min lesetid
Kort oppsummert
- Jens M. Lindkvists solgte Fender Stratocaster forsvant under Postnords frakt etter ankomst til Langhus-terminalen.
Jens M. Lindkvist solgte en Fender Stratocaster for 6. 500 kroner via Finn. nos "Fiks ferdig"-ordning, med Postnord som fraktselskap.
Pakken ble sendt 11. juni og ankom Postnords terminal i Langhus to dager senere, men forsvant deretter. Lindkvist og mottakeren opplevde manglende kontroll og lite hjelpsom kundeservice fra Postnord, som hevdet pakken var tapt og krevde 60 dager før erstatning.
Postnord skyldte først på Helthjem, som avviste ansvaret. Etter Nettavisens henvendelse beklaget pressesjef Haakon Nicolai Olsen glippen og forklarte at etiketten trolig hadde falt av. Gitaren ble funnet, men Lindkvist er fortsatt skuffet over Postnords uprofesjonelle håndtering og at medieomtale var nødvendig for å løse saken.
Jens M. Lindkvist
Haakon Nicolai Olsen
Postnord
Finn.no
Helthjem
Nettavisen
Langhus
Sande
Ski
Vestfold
Akerhus