

Vipps har snudd i saken om bruk av kundenes kjøpshistorikk til målrettet reklame etter kritikk fra Forbrukerrådet. Selskapet hadde bedt om samtykke fra to millioner brukere, men trakk forespørselen etter at Forbrukerrådet mente den var uklar og manipulerende.
Direktør i Forbrukerrådet, Inger Lise Blyverket, er fornøyd med at Vipps har snudd, og påpeker at kjøpshistorikk inneholder sensitiv informasjon som ikke bør brukes til reklame. Forbrukerrådet varslet også Datatilsynet om et mulig brudd på personopplysningsloven.
Vipps planlegger å komme tilbake med en ny forespørsel i fremtiden, men lover å gjøre valget tydeligere og enklere å avslå.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
2 måneder siden
Dagbladet
1 måned siden
Dagbladet
29 dager siden
Nettavisen
29 dager siden
Dagbladet
29 dager siden
TV2
5 måneder siden
VG
5 måneder siden
VG
5 måneder siden
Nettavisen
5 måneder siden
Nettavisen
6 måneder siden
NRK
4 måneder siden
Dagbladet
5 måneder siden
VG
2 måneder siden
Nettavisen
6 måneder siden
Dagbladet
3 måneder siden
e24