Sydney Sweeney har fått omfattende kritikk på sosiale medier etter en kampanje med klesmerket American Eagle, lansert i slutten av juli. Kontroversen sentrerer rundt slagordet «Sydney Sweeney Has Great Jeans», som kritikere tolker som en referanse til «genes» (gener) med rasistiske undertoner, selv om American Eagle hevder det kun handler om jeans. Tidligere i sommer møtte Sweeney også kritikk for et samarbeid med såpemerket Dr.
Squatch, som solgte såpe angivelig laget med hennes badevann. Nå tar komikeren Matt Rife «Euphoria»-stjernen i forsvar, og uttaler på X at internett er fullt av «absolutte søppeltapere» som vrir alt til en «drittolkning». Rife har selv nylig vært i søkelyset etter kritikk mot et samarbeid med sminkemerket e.
l. f, grunnet tidligere vitser om vold i hjemmet under et Netflix-show i 2023, noe selskapet beklaget. Denne saken belyser utfordringene kjendiser møter med offentlig tolkning og kritikk på sosiale medier, og hvordan selv tilsynelatende uskyldige kampanjer kan utløse debatt.