Den andre sesongen av TV 2s «Fjellhytta», spilt inn på Mjøsli i Stange, har skapt reaksjoner blant seere fordi de ferdigstilte hyttene allerede er lagt ut for salg og utleie. På Mjøslis nettsider og Facebook markedsføres hyttene som «Fuglereder» og «Som sett på TV 2», med bilder som viser sluttresultatet. Flere seere uttrykker frustrasjon i kommentarfelt, og mener det ødelegger spenningen ved å følge oppussingsprosessen.
Pressesjef Jan-Petter Dahl i TV 2 bekrefter at de kjenner til situasjonen og har forståelse for at det kan oppleves som avslørende. Otto Blix Hulbak, eier og daglig leder ved Mjøsli, understreker at markedsføringen er i tråd med avtalen med produksjonsselskapet Strix. Han forklarer at de måtte bruke bilder for å markedsføre utleie etter at innspillingen var ferdig, og at de har unngått å vise kjøkken og bad for å begrense avsløringer.
Hulbak mener bildene ikke ødelegger spenningen, da seerne primært engasjeres av løsningene og hvem som vinner. Han hevder de fleste tilbakemeldingene har vært positive og at markedsføringen bidrar til økt nysgjerrighet og interesse for både programmet og hyttene.