Skuespiller Sydney Sweeney (27) unngår å kommentere flere nylige kontroverser i et stort intervju med Wall Street Journal, der hun heller fokuserer på sin skuespiller- og produsentkarriere. Nylig fikk hun sterk kritikk for en «American Eagle»-kampanje kalt «Sydney Sweeney Has Great (American Eagle) Jeans», som ble tolket som en referanse til «gode gener» for en hvit Hollywood-stjerne. Store kjendiser som Doja Cat og Lizzo kritiserte kampanjen, mens Donald Trump hyllet den. American Eagle avviste koblingen, men Sweeney nekter å diskutere saken.
Tidligere i år lanserte Sweeney en såpe laget av hennes badevann, rettet mot menn, som solgte ut raskt og fikk blandet mottakelse. Dette er den eneste kritikken hun delvis kommenterer, ved å bemerke at det for det meste var jenter som kommenterte, og koblet det til Jacob Elordis badevannsscene. Hennes deltakelse i Jeff Bezos' bryllup i Venezia skapte også oppsikt, da hun ble omtalt som en «setefyller» uten personlig tilknytning.
Rykter om forretningsforbindelser med Amazon MGM Studios og Coatue (med Bezos-investering) kan forklare dette, men Sweeney nekter å kommentere bryllupet eller ryktene. Hun bekreftet også nylig bruddet med forloveden Jonathan Davino, men vil ikke diskutere personlige forhold eller deres felles produksjonsselskap. Sweeney innrømmer å følge med på sosiale medier, men hevder det ikke går inn på henne, og ser det som en samtale med publikum.