Uvær i Nord-Norge har skapt reiseutfordringer, og familien Johnsen opplevde å få sitt fly fra Alta til Oslo kansellert. Dette medførte at de mistet sin videreforbindelse til Bangkok, og deres planlagte juleferie i Thailand er i fare.
Norwegian bekrefter at kanselleringen skyldes værforholdene og jobber med ombooking av de reisende. Familien Johnsen har imidlertid booket sin reise via en tredjepart, noe som gjør situasjonen mer komplisert.
De vurderer nå å betale over 30. 000 kroner for nye billetter for å likevel kunne reise til Thailand, hvor de skal feire jul, nyttår og et 20-årsjubileum.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
En familie fra Fredrikstad opplevde en rekke problemer på sin planlagte ferietur til Kreta. Flyet deres ble kansellert, og på grunn av feil kontaktinformasjon mottok de ikke beskjed om nye billetter. De måtte selv kjøpe nye billetter og reise via flere mellomlandinger, og bagasjen deres ble forsinket. Familien var utslitt og frustrert over manglende kommunikasjon og oppfølging fra både Norwegian og Mixx travel. Etter å ha kontaktet media, har begge selskapene beklaget hendelsen og lovet å dekke familiens utgifter. Forbrukerrådet støtter familien og understreker at de har rett på kompensasjon for tapte feriedager.
4 måneder siden
En familie på tre, inkludert en toåring, ble strandet i Sandnes på første juledag grunnet togstans i hele Norge. Familien skulle reise til Hamar, men fikk ikke plass på buss for tog fordi de manglet barnesete. De har ventet i kulden og sliter med å komme gjennom på telefon til togselskapet Go Ahead. Go Ahead opplyser at de vil kontakte familien direkte for å hjelpe dem med barnesete. Togselskapet råder andre kunder til å legge ut for taxi og få refundert, men erkjenner at dette er vanskelig for de som ikke har råd.
1 måned siden
Vanskelige værforhold i Tromsø skaper flykaos. Flere flyvninger, inkludert SAS fra Alta, Transavia fra Amsterdam og Finnair fra Helsinki, har måttet snu eller kansellere sine landinger. Norwegians morgenfly fra Alta har også resignert etter å ha sirklet i påvente av bedre forhold. Widerøes morgenrute er kansellert. Været påvirker også båttrafikken, og hurtigbåten mellom Tromsø og Harstad er innstilt.
4 måneder siden
Kraftig uvær i Nordland førte til stengt rullebane ved Bodø lufthavn, noe som skapte problemer for mange reisende. Flyavganger ble kansellert, og hotellene i byen ble raskt fullbooket. Passasjerer ble tilbudt feltsenger på flyplassen, mens de ventet på bedre værforhold. I tillegg var det vanskelig å få tak i taxi på grunn av det dårlige været. Et nytt polart lavtrykk er ventet tirsdag, med fare for full storm i Lofoten og Vesterålen, noe som vil forverre situasjonen ytterligere. Vegvesenet advarer mot vanskelige kjøreforhold og stengte fjelloverganger.
4 måneder siden
Mats Drægni (14) opplevde betydelige forsinkelser på sin flyreise fra Trondheim til Sogndal på grunn av uvær. Flyet måtte mellomlande i Bergen, hvor han fikk hotell og matpenger. Den opprinnelige direkteflyvningen ble erstattet med en rute via Oslo, noe som medførte at han mistet sin norsk tentamen. Til tross for forsinkelsene, tar 14-åringen situasjonen med ro. Avinor bekrefter at det vil være etterslep i flytrafikken etter kanselleringer og forsinkelser.
3 måneder siden
Familien Thorvaldsen fra Drøbak opplevde en ferie preget av kaos og frustrasjon på Gran Canaria. De hadde booket tre ulike leiligheter, men den andre leiligheten viste seg å være solgt uten at Booking.com var informert. Dette førte til at familien ikke fikk sjekket inn og måtte finne alternative løsninger. En ny leilighet ble booket, men den var reservert for en annen dato. Datteren i familien måtte reise hjem for å løse plassmangel i en midlertidig leilighet. Booking.com beklager situasjonen og sier de handlet raskt etter å ha blitt varslet om salget av leiligheten, men at manglende varsel fra eiendomseieren var årsaken til problemene.
4 måneder siden
Et kraftig væromslag er ventet i store deler av Norge fra og med julaften, med overgang til mildvær, vind og regn. Dette fører til betydelig snøskredfare i nord, med oransje farevarsel i flere fylker og rødt farevarsel på Svalbard. I tillegg ventes jord-, sørpe- og flomskredfare i Trøndelag og deler av Vestlandet. Væromslaget kan også gi utfordrende kjøreforhold og glatte veier. Flytrafikken i Trondheim og Bergen opplever forsinkelser, mens Oslo foreløpig ikke er påvirket. Reisende oppfordres til å følge med på informasjon fra flyselskap og Avinor.
4 måneder siden
Uvær i Nord-Norge har ført til betydelige forsinkelser og innstillinger for Widerøes flyginger. Spesielt er flyvninger til og fra destinasjoner i Finnmark og Troms berørt. Kommunikasjonssjef i Widerøe, Catharina Solli, bekrefter at været er årsaken til problemene, men de har foreløpig ikke full oversikt over hvor mange passasjerer som er rammet. Flere flyginger er innstilt, inkludert ruter til Sørkjosen og Hammerfest. Det er også meldt om forsinkelser på opptil en time for flyginger i de tre nordligste fylkene. Meteorologisk institutt har sendt ut oransje farevarsel for Nord-Helgeland og Salten på grunn av kraftig vind og mye snø.
3 måneder siden
Kraftig snøfall har ført til betydelige forstyrrelser på Oslo lufthavn, med et 'tog' av brøytebiler som forsøker å holde rullebanene åpne. Flytrafikken er sterkt påvirket, med mange forsinkelser og innstillinger. En passasjer forteller om flere ombookinger og forsinkelser etter at en flygning fra Stavanger til Trondheim ble innstilt. Til tross for problemene, beskrives stemningen på flyplassen som relativt rolig. Avinor understreker at de jobber kontinuerlig med å håndtere snøen, men forventer følgeforsinkelser og anbefaler reisende å beregne ekstra tid.
4 måneder siden
Uvær har ført til kanselleringer av flere fergeavganger med Color Line og DFDS, spesielt i Skagerrak, der kraftig vind og høye bølger gjør det uforsvarlig å seile. DFDS alene berører rundt 3300 passasjerer med sine innstillinger. I tillegg er flytrafikken rammet, med kansellerte avganger fra både Flesland og Kjevik. Flere flyselskaper som Widerøe, Norwegian og SAS har opplevd forsinkelser og innstillinger på grunn av de vanskelige værforholdene.
2 måneder siden
En familie på åtte personer, som hadde bestilt en «all inclusive»-tur til Kypros gjennom Apollo, fikk ferien sin ødelagt da de ikke fant bestillingen sin ved innsjekkingsautomaten på Oslo lufthavn. Apollos kundetelefon var stengt, og familien måtte vente over et døgn for å få hjelp. De endte opp med å bestille nye billetter selv og kom seg til Kypros to dager forsinket. Pakkereisenemnda har konkludert med at Apollo er ansvarlig for feilen og må betale erstatning til familien. Apollo beklager hendelsen og sier de vil følge nemndas beslutning.
4 måneder siden
Uværet skaper store problemer i Nord-Norge med stengte veier, bruer og innstilte ferger. Et nytt polart lavtrykk er ventet tirsdag, som kan føre til full storm i Lofoten og Vesterålen. Store deler av Bodø er uten strøm. Flytrafikken er også rammet, med forsinkelser i de nordligste fylkene. Meteorologisk institutt har sendt ut oransje farevarsel for Nord-Helgeland og Salten på grunn av store snømengder.
22 dager siden
Kraftig uvær med storm og snøfokk herjer i Troms og Finnmark, noe som fører til store problemer for samferdselen. Flere veier og fjelloverganger er stengt, og både buss-, båt- og flyavganger er kansellert. Brannvesenet i Hammerfest er i beredskap, og innbyggere oppfordres til å sikre løse eiendeler. Hurtigbåten MS «Hollendaren» og Hurtigruten kansellerer anløp mellom Tromsø og Kirkenes. Havila kansellerer også anløp. To fotballspillere fra FK Sørøy Glimt trosset været for å trene.
2 måneder siden
En familie fra Finnmark opplevde problemer med SAS' kundeservice da de skulle endre en billett for datteren. Navnet ble feilregistrert som "Alla" istedenfor "Ella", noe som førte til at datteren ikke fikk reise. Moren måtte bruke mye tid og energi på å ordne opp i situasjonen, og endte opp med å måtte finne alternative reiseløsninger via barnets mormor. SAS beklager feilen, har refundert utgiftene og sier de jobber med å forbedre kundeservicen, blant annet ved å bytte leverandør.
4 måneder siden
Togselskaper som Go Ahead og SJ Norge er frustrerte over en teknisk feil hos Bane NOR som førte til full togstans første juledag. Dette resulterte i store problemer for reisende og betydelige ekstrakostnader for togselskapene, som nå planlegger å sende økonomiske krav til Bane NOR. Selskapene opplever at det har vært et krevende år med mange togproblemer, noe som påvirker både regnskap og kundenes tillit. Samferdselsministeren har uttalt at han vil følge opp Bane NOR for å finne årsaken til feilen og forhindre lignende hendelser i fremtiden.