En storfamilie på 20 personer, ledet av Anna Eikeland (47), opplevde store problemer da SAS kansellerte deres flyvning fra Bergen til Oslo, noe som førte til at de mistet videreforbindelsen til Gran Canaria. Kanselleringen, som ifølge familien skyldtes manglende besetning, har forsinket ferieturen med opptil tre dager og tvunget familiemedlemmene til å reise spredt på ulike flyvninger og dager.
Eikeland kritiserer SAS for dårlig service, manglende kontakt og at informasjon om kanselleringen havnet i søppelpost. Sylvia Øygard (25), et annet familiemedlem, opplevde å bli skilt fra sin ett år gamle sønn på grunn av en ungdomsbillett, og måtte selv organisere en lang og komplisert reise via flere europeiske byer.
Pressevakt Irena Busic i SAS uttaler generelt at mange nordmenn flyr i sommerferien, noe som gjør ombooking vanskelig på grunn av fullbookede fly, og at de ikke kan vite om passasjerer reiser sammen hvis de ikke er i samme booking.