

Sosiale medier gjør det enklere å oppdage nye nettbutikker, men øker også risikoen for å bli lurt. Forbrukerrådet advarer mot utenlandske nettbutikker som fremstår som norske, og mot såkalt dropshipping.
Mange, spesielt unge, lar seg påvirke av reklame og influensere på sosiale medier, og opplever å få varer som ikke samsvarer med forventningene. Det er vanskelig å skille mellom ekte og useriøse nettbutikker.
Forbrukerrådet påpeker at nettbutikker som ikke oppgir organisasjonsnummer og adresse bryter loven. Hvis man blir lurt, bør man klage skriftlig til nettbutikken og eventuelt kontakte banken for å kreve pengene tilbake.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
5 måneder siden
VG
3 måneder siden
Nettavisen
1 måned siden
VG
4 dager siden
TV2
11 dager siden
Nettavisen
3 måneder siden
e24
1 måned siden
Dagbladet
3 måneder siden
NRK
10 dager siden
e24
3 måneder siden
Nettavisen
3 måneder siden
VG
1 måned siden
Dagbladet
2 måneder siden
NRK
2 måneder siden
NRK
3 måneder siden
Dagbladet