User Generated Content (UGC), eller brukargenerert innhald, er eit konsept der privatpersonar lagar videoar om produkt eller tenester som bedrifter kjøper og publiserer på eigne kanalar. Izia Line (26), kjend som Ugc. norge på TikTok, har gjort dette til fulltidsjobb og tent over éin million kroner.
Ho starta deltid for to år sidan og understrekar at det krev mykje innsats, særleg i starten, med pitching, forhandling, manusarbeid, filming og redigering. Josefine Holter Lofstad (28) brukar UGC som ekstrainntekt og finn oppdrag via plattformer som Influee. Begge advarer mot dyre UGC-kurs og meiner nødvendig kunnskap finst gratis på sosiale medium.
Dei gir ulike råd om prissetting per video, men er samde om at det er avgjerande å ha ein tydeleg avtale om bruksrettigheiter for innhaldet. Professor Asle Fagerstrøm og høgskulelektor Mathilde Hogsnes ved Høyskolen Kristiania peikar på at UGC opplevast meir truverdig enn tradisjonell reklame, men at det kan vera vanskeleg for forbrukarar å skilja betalt frå ubetalt innhald, og at kreatørar kan bli utnytta ved uklare avtalar.