

Forbrukerrådet kritiserer Fagutvalget for influensermarkedsføring (FIM) for manglende reell innvirkning, da influensere ofte tjener på negativ omtale. FIM har vanskeligheter med å kontrollere markedsføring på lukkede plattformer som TikTok.
Regjeringen foreslår nå strengere markedsføringslov og økt tilsyn, med mulighet for bøtelegging. FIM selv mener at det offentlige bør påvirke plattformene til å begrense reklame mot unge.
Det diskuteres også om FIM har utspilt sin rolle.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
5 måneder siden
e24
2 måneder siden
Nettavisen
5 måneder siden
Nettavisen
2 måneder siden
Nettavisen
5 måneder siden
VG
10 dager siden
Nettavisen
2 måneder siden
NRK
5 måneder siden
NRK
1 måned siden
VG
2 måneder siden
NRK
3 måneder siden
VG
5 måneder siden
Nettavisen
3 måneder siden
VG
3 måneder siden
Nettavisen
2 måneder siden
NRK