
Kunde klager på mat fra Foodora, føler seg mistenkeliggjort
En Foodora-kunde mottok en biffmiddag han anså som uspiselig grunnet feil størrelse og feil sauser. Han ble nektet full refusjon med henvisning til tidligere refusjoner, noe som fikk ham til å føle seg mistenkeliggjort.
Kort oppsummert
- Frederic Bodin mottok en matbestilling via Foodora som han mente var uspiselig grunnet feil og mangler.
Frederic Bodin bestilte en biffmiddag via Foodora fra restauranten Egon, men mottok en biff som var mindre enn forventet og feil type sauser, noe han anså som "uspiselig". Han kontaktet Foodoras kundeservice for full refusjon, men fikk først en delvis kompensasjon.
Da han ba om full refusjon, ble han avvist med begrunnelsen at han hadde mottatt for mange refusjoner tidligere, noe som fikk Bodin til å føle seg mistenkeliggjort. Bodin har dokumentert sine tidligere refusjoner, hvorav flere var automatiske eller for manglende varer.
Han har nå sendt saken til Forbrukertilsynet. Foodoras administrerende direktør, Prashant Søegaard, beklager kundens opplevelse og sier de vil se på saken på nytt.
Frederic Bodin
Prashant Søegaard
Foodora
Egon
Forbrukertilsynet
Norge