Kunder av det svenske selskapet Estrid opplever problemer med både barberbladene og uventede tollavgifter. Mange klager over at de nye, beige barberbladene forårsaker hudirritasjon, i motsetning til de tidligere blå bladene.
Samtidig har flere kunder fått tollregninger, selv om Estrid er VOEC-registrert, noe som skal frita kundene for slike avgifter. Det er også rapportert om vanskeligheter med å avslutte abonnement via selskapets nettside.
Estrid har refundert noen kunder, men mange venter fortsatt på tilbakebetaling. Selskapet hevder at de nye bladene er forbedret, men har ikke kommentert de mange klagene eller problemene med toll.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
Flere kunder har klaget på nettbutikken Wildfit.no etter å ha bestilt varer som ikke ble levert. Kundene opplevde manglende kommunikasjon og forsinkede eller kansellerte ordre uten refusjon. Forbrukerrådet kritiserer praksisen med manglende kundeservice og konstante salg. Etter at TV2 Hjelper deg tok kontakt, stengte Wildfit.no nettbutikken og sosiale medier. Daglig leder i Wildfit AS forklarer problemene med leverandør og lagersystem. Selskapet lover å refundere berørte kunder, men flere venter fortsatt på pengene sine.
3 måneder siden
Flere kunder av møbelgiganten Skeidar er frustrerte over manglende kundeservice og lange leveringstider. Kunder rapporterer om at de ikke får svar på henvendelser via e-post, chat eller sosiale medier, og at leveringstiden på bestilte varer overskrides. Forbrukerrådet bekrefter å ha mottatt mange henvendelser om Skeidar, hovedsakelig knyttet til forsinket levering. Skeidar beklager situasjonen og forklarer problemene med økt etterspørsel og forsinkelser hos leverandører. De opplyser at de har iverksatt tiltak for å forbedre kundeservice og kontakte berørte kunder. Samtlige kunder som har vært i kontakt med TV2 hjelper deg har blitt kontaktet av Skeidar.
1 måned siden
To kunder, Renate og Aslaug, opplevde problemer med sine Euroflorist-bestillinger. Renate mottok en blomsterdekorasjon som ikke соответствовала beskrivelsen og luktet vondt. Aslaug fikk en juledekorasjon med allergener, til tross for at hun hadde bestilt en allergivennlig variant. Begge klaget uten å bli hørt før TV 2 hjelper deg kontaktet Euroflorist. Selskapet beklaget hendelsene og tilbød kompensasjon. Euroflorist vil forbedre bestillingsprosessen for å unngå lignende problemer i fremtiden.
2 måneder siden
Flere Verisure-kunder har opplevd ubehagelige overraskelser ved oppsigelse av sine alarmavtaler. De må betale opptil 3000 kroner for å beholde elektroniske dørlåser de allerede har betalt rundt 4000 kroner for. Kundene føler seg dårlig informert om at utstyret ikke er deres eiendom. Verisure hevder at vilkårene er kommunisert gjennom avtaler og velkomstsamtaler, og at kostnaden ved oppsigelse dekker service for å sikre at låsen fungerer uten alarmsystemet. Kundene beskriver situasjonen som urimelig.
1 måned siden
Brukere har reagert på en endret, kornete konsistens i Decubal leppepomade, noe som har skapt forvirring. Produsenten, Karo Healthcare, avviser at formelen er endret, men bekrefter nytt design. De forklarer at temperatursvingninger, spesielt kulde, kan påvirke konsistensen. Selv om dette ikke utgjør noen helserisiko, oppfordres kunder som opplever problemet til å returnere produktet til apoteket.
4 måneder siden
Norli opplever et kaos rundt julehandelen, med mange kunder som ikke har mottatt bestilte varer i tide. Kunder melder om manglende leveranser, forsinkelser og vanskeligheter med å komme i kontakt med kundeservice. Norli beklager situasjonen og forklarer problemene med tekniske utfordringer på et nytt lager og forsinkelser fra England. Mange bestillinger gjort under Black Week er rammet. Norli tilbyr refusjon for de som ikke mottar varene sine, men innrømmer at noen varer ikke vil rekke frem til jul.
26 dager siden
Telia-kunder er frustrerte etter at TV 2-kanalene ble fjernet fra deres TV-pakker grunnet manglende enighet om en ny distribusjonsavtale. Kunder klager over manglende informasjon og utilstrekkelig kompensasjon, og mener de ikke får det de betaler for. Telia tilbyr poeng eller en kontantkompensasjon, men Forbrukerrådet mener dette er utilstrekkelig for mange, spesielt de som bor i sameier. TV 2 beklager situasjonen og erkjenner at avstanden mellom partene er stor, men understreker at kundene finner veien til TV 2s innhold på andre måter.
2 måneder siden
Stig Høisæther opplevde store problemer med sitt nye Ikea-kjøkken til 110.000 kroner. Monteringen var mangelfull med skader, feilplasserte skjøter og en stor sprekk mellom bakplate og skap. Høisæther fikk først avslag på sin klage, og Ikea skyldte på kunden. Forbrukerrådet kritiserte Ikea for å legge skylden på kunden og mente at Ikea må dokumentere avtaler skriftlig. Etter mye frem og tilbake innrømmer Ikea feil i tegneprosessen og tilbyr nå en spesialtilpasset benkeplate uten ekstra kostnad. De vil også forsøke å finne en bedre løsning for å skjule sprekken. Ikea har tidligere betalt 3500 kroner i kompensasjon for dårlig kommunikasjon rundt monteringen.
1 måned siden
Mittbunadsølv, drevet av Cecilie Skjølås, møter kritikk for dårlig kundeservice og manglende levering, likt problemene som førte til konkursen i hennes og ektemannens tidligere selskap i 2020. Kunder klager over manglende svar og problemer med returer. Selskapet får hard kritikk på Trustpilot, og politianmeldelser er henlagt. Mittbunadsølv har også økonomiske problemer med flere betalingsanmerkninger og tvungen pant fra Skatteetaten, men Skjølås avviser at selskapet er i fare for konkurs.
5 dager siden
Nettselskapene sliter med å utbetale strømstøtte til tusenvis av kunder fordi de mangler kontonummer. Norges største nettselskap, Elvia, har over 7000 kunder med til sammen nærmere 10 millioner kroner til gode. Problemet oppstår særlig ved gjennomfakturering, der nettleien betales via strømselskapet, og nettselskapene får ikke tilgang til kundens kontoinformasjon. Etter tre år må ubetalte beløp tilbakeføres til staten, noe som kan føre til klagesaker. Nettselskapene har forsøkt å kontakte kundene, men mange har ikke registrert kontonummer. Reguleringen forbyr nettselskapene å trekke strømstøtten fra utestående nettleie på fakturaen. Årsaker til manglende utbetaling inkluderer bankbytte, nye kundeforhold og avsluttede kontonumre. Elvia oppfordrer kundene til å registrere kontonummer for å unngå tap av støtte.
4 måneder siden
Leif Einar «Lothepus» Lothe, som nylig overtok Sabla Moro AS, anklages for å ha kansellert inngåtte avtaler om sponsing av en skoletur til Polen for elever ved Valstrand og Engelsland skole, samt et lokalt idrettslag. Tidligere daglig leder, Pabben Ellerno Botn, hevder at «Lothepus» vil ta kalendergavene fra skolebarna og at dette var en fast årlig avtale. «Lothepus» på sin side sier han ikke var klar over disse avtalene før han leste om det i media, og han kritiserer Botn for å ikke ha informert ham direkte. Han uttrykker også bekymring for at det stadig dukker opp nye problemer i selskapet.
3 måneder siden
Skatteetaten har opplevd betydelige dataproblemer med a-ordningen, noe som har skapt vanskeligheter for landets arbeidsgivere og regnskapsførere. Det har oppstått feil i innrapporteringen av lønn og ytelser, og Regnskap Norge har kritisert Skatteetaten for manglende kommunikasjon og utilstrekkelige løsninger. Skatteetaten bekrefter de tekniske problemene, men hevder at situasjonen nå er normalisert, selv om det tar lengre tid å få tilbakemelding på innsendte a-meldinger. Problemene skyldes blant annet vedlikehold og årsrevisjoner av a-meldingen ved årsskiftet, noe som har ført til frustrasjon og bekymring for overholdelse av innbetalingsfrister.
15 timer siden
Flere brukere opplever tekniske problemer med BankID-appen. Dette fører til innloggingsvansker, blant annet hos Skatteetaten.
20 dager siden
Nordnet opplever store problemer med sine nettsider og app torsdag morgen på grunn av ekstrem trafikk. Mange brukere melder om problemer med å logge inn eller opplever treghet. Kommunikasjonsdirektør Johan Tidestad i Nordnet bekrefter at de aldri har hatt så mange innlogginger før, og forklarer at den høye aktiviteten skyldes børsåpningen og tollsituasjonen. Nordnet jobber med å løse problemene og forventer at situasjonen vil normalisere seg i løpet av kort tid.
3 måneder siden
Merima Gogic opplevde problemer med Helthjem-levering via Finn.no sin «Fiks ferdig»-tjeneste. Flere av hennes pakker ble feilaktig registrert som «ikke hentet», selv om de var plukket opp av budet. Dette førte til at salgene ble kansellert og kjøperne mistet interessen for varene. Gogic har klaget til Helthjem, men opplever at de ikke tar ansvar. Forbrukerrådet mener at enten Finn eller Helthjem må dekke selgers økonomiske tap. Helthjem har erkjent feil og vil undersøke saken nærmere, men har ikke umiddelbart tilbudt kompensasjon. Gogic er kritisk til Helthjems håndtering og mener de har et erstatningsansvar.