Flere kunder av møbelgiganten Skeidar er frustrerte over manglende kundeservice og lange leveringstider. Kunder rapporterer om at de ikke får svar på henvendelser via e-post, chat eller sosiale medier, og at leveringstiden på bestilte varer overskrides.
Forbrukerrådet bekrefter å ha mottatt mange henvendelser om Skeidar, hovedsakelig knyttet til forsinket levering. Skeidar beklager situasjonen og forklarer problemene med økt etterspørsel og forsinkelser hos leverandører.
De opplyser at de har iverksatt tiltak for å forbedre kundeservice og kontakte berørte kunder. Samtlige kunder som har vært i kontakt med TV2 hjelper deg har blitt kontaktet av Skeidar.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
4 måneder siden
Flere kunder har klaget på nettbutikken Wildfit.no etter å ha bestilt varer som ikke ble levert. Kundene opplevde manglende kommunikasjon og forsinkede eller kansellerte ordre uten refusjon. Forbrukerrådet kritiserer praksisen med manglende kundeservice og konstante salg. Etter at TV2 Hjelper deg tok kontakt, stengte Wildfit.no nettbutikken og sosiale medier. Daglig leder i Wildfit AS forklarer problemene med leverandør og lagersystem. Selskapet lover å refundere berørte kunder, men flere venter fortsatt på pengene sine.
4 måneder siden
Norli opplever et kaos rundt julehandelen, med mange kunder som ikke har mottatt bestilte varer i tide. Kunder melder om manglende leveranser, forsinkelser og vanskeligheter med å komme i kontakt med kundeservice. Norli beklager situasjonen og forklarer problemene med tekniske utfordringer på et nytt lager og forsinkelser fra England. Mange bestillinger gjort under Black Week er rammet. Norli tilbyr refusjon for de som ikke mottar varene sine, men innrømmer at noen varer ikke vil rekke frem til jul.
26 dager siden
Telia-kunder er frustrerte etter at TV 2-kanalene ble fjernet fra deres TV-pakker grunnet manglende enighet om en ny distribusjonsavtale. Kunder klager over manglende informasjon og utilstrekkelig kompensasjon, og mener de ikke får det de betaler for. Telia tilbyr poeng eller en kontantkompensasjon, men Forbrukerrådet mener dette er utilstrekkelig for mange, spesielt de som bor i sameier. TV 2 beklager situasjonen og erkjenner at avstanden mellom partene er stor, men understreker at kundene finner veien til TV 2s innhold på andre måter.
4 måneder siden
Vipps opplever forsinkelser i betalinger grunnet stor pågang av brukere som vippser julegaver. Selskapet beklager problemene og jobber med å få betalingene frem så raskt som mulig. Det er ikke spesifisert hvor mange brukere som er berørt eller hvor lang forsinkelsen er, men Vipps har sendt ut en melding i appen for å informere brukerne om situasjonen.
9 dager siden
Norsk Tipping opplever tekniske problemer som forsinker utbetalingen av millionpremier til 62 Lotto-vinnere etter lørdagens Supertrekning. Problemet skyldes at spillmotoren henger, noe som gjør at trekningstallene ikke kobles til kundedata i databasen. Varslingen av vinnerne startet søndag kveld og er godt i gang mandag, men ikke alle er kontaktet ennå. Norsk Tipping forventer å nå alle vinnerne i løpet av mandagen, men erkjenner at det ikke alltid er lett å få tak i alle med en gang. Lotteritilsynet krever en grundig forklaring på hendelsen. Flere spillere har uttrykt frustrasjon over situasjonen, og tidligere i år ble Norsk Tipping ilagt et gebyr på 36 millioner kroner for andre avvik i spillappen.
3 måneder siden
Jørgen og Marthe kjøpte en kostbar seng fra Skeidar, men opplevde at den ble ubehagelig å sove i etter kort tid. Sengen utviklet en sprekk og ble ujevn, noe som gjorde det vanskelig å sove. Paret forsøkte gjentatte ganger å kontakte Skeidar uten å få tilfredsstillende svar. Forbrukerrådet mener sengen har en fabrikasjonsfeil og at Skeidar har bevisbyrden. Skeidar beklager dårlig kundeservice og har til slutt avtalt å gi paret en ny seng som kompensasjon.
2 måneder siden
Flere matbutikker, spesielt Norgesgruppens butikker som Spar og Meny, opplever mangel på valnøttkjerner fra Eldorado. Kommunikasjonssjef i Norgesgruppen, Kine Søyland, bekrefter at dette skyldes forsinkelser i transport. Selv om nye leveranser er forventet, kan det ta flere uker før butikkene igjen har valnøttkjerner på lager. Kunder som leter etter valnøttkjerner, kan finne dem i andre butikkjeder som Rema 1000.
4 måneder siden
Jannike Thomassen opplevde at en julegave hun hadde bestilt, ikke ble levert som avtalt. Pakken dukket senere opp i en Ikea-pose i fellesarealet i en annen blokk i samme borettslag. Det viste seg at Helthjem, transportselskapet, hadde plassert flere pakker der. Andre beboere hadde også observert denne praksisen. Thomassen kontaktet Helthjem, og selskapet beklaget og forklarte at dette er en vanlig rutine i høysesong. De lovet imidlertid å endre praksisen for dette borettslaget. Mange andre kunder har også rapportert om problemer med Helthjem, og deler sine erfaringer i en Facebook-gruppe for misfornøyde kunder.
1 måned siden
To kunder, Renate og Aslaug, opplevde problemer med sine Euroflorist-bestillinger. Renate mottok en blomsterdekorasjon som ikke соответствовала beskrivelsen og luktet vondt. Aslaug fikk en juledekorasjon med allergener, til tross for at hun hadde bestilt en allergivennlig variant. Begge klaget uten å bli hørt før TV 2 hjelper deg kontaktet Euroflorist. Selskapet beklaget hendelsene og tilbød kompensasjon. Euroflorist vil forbedre bestillingsprosessen for å unngå lignende problemer i fremtiden.
3 måneder siden
Møbel- og interiørkjeden Home & Cottage har gått konkurs, og mange kunder har betalt for varer de ikke har mottatt. Flere kunder reagerer på de store rabattene selskapet hadde i forkant av konkursen, og stiller spørsmål ved om de var klar over den kommende konkursen. Kunder som har betalt med bankkort risikerer å tape pengene sine, men Forbrukerrådet anbefaler å kontakte banken for å undersøke muligheten for tilbakebetaling. Konkursboet er solgt, og den nye eieren skal forsøke å finne løsninger for kundene. Det er også mulig for kunder å rette krav mot konkursboet, men de må være forberedt på å få en liten andel av kravet sitt.
2 dager siden
Flere brukere opplever problemer med å logge inn hos Sparebank1. Banken bekrefter driftsproblemer og jobber med en løsning.
2 måneder siden
Kunder av det svenske selskapet Estrid opplever problemer med både barberbladene og uventede tollavgifter. Mange klager over at de nye, beige barberbladene forårsaker hudirritasjon, i motsetning til de tidligere blå bladene. Samtidig har flere kunder fått tollregninger, selv om Estrid er VOEC-registrert, noe som skal frita kundene for slike avgifter. Det er også rapportert om vanskeligheter med å avslutte abonnement via selskapets nettside. Estrid har refundert noen kunder, men mange venter fortsatt på tilbakebetaling. Selskapet hevder at de nye bladene er forbedret, men har ikke kommentert de mange klagene eller problemene med toll.
2 måneder siden
Stig Høisæther opplevde store problemer med sitt nye Ikea-kjøkken til 110.000 kroner. Monteringen var mangelfull med skader, feilplasserte skjøter og en stor sprekk mellom bakplate og skap. Høisæther fikk først avslag på sin klage, og Ikea skyldte på kunden. Forbrukerrådet kritiserte Ikea for å legge skylden på kunden og mente at Ikea må dokumentere avtaler skriftlig. Etter mye frem og tilbake innrømmer Ikea feil i tegneprosessen og tilbyr nå en spesialtilpasset benkeplate uten ekstra kostnad. De vil også forsøke å finne en bedre løsning for å skjule sprekken. Ikea har tidligere betalt 3500 kroner i kompensasjon for dårlig kommunikasjon rundt monteringen.
5 dager siden
Nettselskapene sliter med å utbetale strømstøtte til tusenvis av kunder fordi de mangler kontonummer. Norges største nettselskap, Elvia, har over 7000 kunder med til sammen nærmere 10 millioner kroner til gode. Problemet oppstår særlig ved gjennomfakturering, der nettleien betales via strømselskapet, og nettselskapene får ikke tilgang til kundens kontoinformasjon. Etter tre år må ubetalte beløp tilbakeføres til staten, noe som kan føre til klagesaker. Nettselskapene har forsøkt å kontakte kundene, men mange har ikke registrert kontonummer. Reguleringen forbyr nettselskapene å trekke strømstøtten fra utestående nettleie på fakturaen. Årsaker til manglende utbetaling inkluderer bankbytte, nye kundeforhold og avsluttede kontonumre. Elvia oppfordrer kundene til å registrere kontonummer for å unngå tap av støtte.
19 dager siden
TV 2 hjelper deg har undersøkt tilgjengeligheten av billig påskegodteri i lavprisbutikker. Mange butikker, spesielt Extra og Kiwi, er utsolgt for populære varer som marsipanegg etter å ha satt ned prisene. Kunder har reagert med frustrasjon, og butikkansatte forteller om vanskelige situasjoner. Rema 1000 har fortsatt god beholdning, men til noe høyere priser. Kjedene lover å fylle på med annet godteri, men det er usikkert om det kommer mer påskegodt, da leverandørene melder om at de ikke har mer på lager.