Nyhetssaker
Forbrukerrådet kritiserer dagligvarekjeder for uoversiktlige medlemsordninger

Forbrukerrådet kritiserer dagligvarekjeder for uoversiktlige medlemsordninger

Nettavisen logo

Kort oppsummert

  • Forbrukerrådet kritiserer dagligvarekjedene for uoversiktlige og forvirrende medlemsordninger.

Forbrukerrådet refser dagligvarekjedene for uoversiktlige og forvirrende medlemsordninger, og mener det har blitt vanskelig for kundene å forstå hva de faktisk betaler for varene. Flere kjeder krever nå doble medlemskap for å få tilgang til rabatter, og Rema 1000 har gått fra Æ til en app med bonuspoeng.

Forbrukerrådet sammenligner situasjonen med et lotteri der reglene er umulige å forstå, og mener at kjedene tjener på denne forvirringen.

Dagligvarekjedene bruker medlemskap som et middel i konkurransen, men Forbrukerrådet mener dette går på bekostning av forbrukernes mulighet til å ta rasjonelle valg.

Forbrukerrådet kritiserer dagligvarekjeder for uoversiktlige medlemsordninger