Kaféen Lille Betong i Oslo har opplevd en markant økning i popularitet etter at en video av deres skoleboller ble en viral sensasjon på TikTok. Dette har ført til lange, daglige køer og at bollene ofte er utsolgt på under en time.
Eieren uttrykker et ønske om at «hypen» vil avta, slik at kaféen kan opprettholde sin avslappede atmosfære. En annen restaurant, Bob the Bagel, har også hatt lignende suksess gjennom sosiale medier.
Forskning viser at influensere har stor påvirkningskraft, og at sosiale medier har endret restaurantbransjen, hvor autentisitet og evnen til å skape engasjement er nøkkelfaktorer for suksess.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
26 dager siden
TV2
2 måneder siden
TV2
2 måneder siden
TV2
3 måneder siden
Nettavisen
9 dager siden
VG
4 måneder siden
Dagbladet
4 måneder siden
Dagbladet
5 måneder siden
Nettavisen
5 måneder siden
VG
2 dager siden
Dagbladet
5 måneder siden
VG
5 måneder siden
NRK
3 måneder siden
Nettavisen
4 måneder siden
TV2
2 måneder siden
Nettavisen