Influenser Mathea Bjørndalen åpnet et pop-up-bakeri på Paleet i Oslo, noe som resulterte i lange køer. Mange hadde sett bakervarene på TikTok og ønsket å smake.
Noen kunder ventet i timevis, mens andre ga opp.
De som smakte bollene var fornøyde, men mente køen var for lang.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
1 måned siden
En pop-up-butikk av TikTok-profilen Mathea Bjørndalen har ført til lange køer på kjøpesenteret Paleet i Oslo. Bjørndalen er kjent for sine videoer av fristende bakverk, og tiltrekker seg mange besøkende. Et kjærestepar har reist helt fra Moss for å smake på bakverkene. Den store pågangen gjør at det daglig selges mellom 500 og 700 boller og cookies.
1 måned siden
Mathea Bjørndalen (24), en matinfluenser kjent fra TikTok, driver en svært populær pop-up-butikk på Paleet i Oslo. Hennes «store, tjukke og myke» boller har skapt lange køer, og baksten selges ut på bare noen minutter. Bjørndalen jobber fra tidlig morgen til sent på natt for å møte etterspørselen, og oppdaterer følgerne sine på Snapchat om nye bakepartier. Populariteten har ført til at vekterne har reagert på de lange køene. Etter at pop-up-en stenger i slutten av mars, planlegger Bjørndalen en velfortjent ferie.
1 måned siden
Kosmetikkmerket Caia Cosmetics, grunnlagt av influenserne Bianca Ingrosso og Vanessa Lindblad, har skapt lange køer i Torggata i Oslo med sin pop-up-butikk. Populariteten skyldes en annonsering på TikTok. Caia Cosmetics åpner sin første flaggskipbutikk i Stockholm 24. april under navnet House of Glow, hvor kundene kan booke «beauty sessions» med profesjonelle makeup-artister.
2 måneder siden
Kaféen Lille Betong i Oslo har opplevd en markant økning i popularitet etter at en video av deres skoleboller ble en viral sensasjon på TikTok. Dette har ført til lange, daglige køer og at bollene ofte er utsolgt på under en time. Eieren uttrykker et ønske om at «hypen» vil avta, slik at kaféen kan opprettholde sin avslappede atmosfære. En annen restaurant, Bob the Bagel, har også hatt lignende suksess gjennom sosiale medier. Forskning viser at influensere har stor påvirkningskraft, og at sosiale medier har endret restaurantbransjen, hvor autentisitet og evnen til å skape engasjement er nøkkelfaktorer for suksess.
19 dager siden
Ines Nystrand (26) uttrykker frustrasjon over lange køer i Oslo, et problem hun mener forsterkes av virale trender på TikTok. Hun kritiserer folk for å ukritisk følge strømmen. Gard Øksendal, kjent som «Tiktok-tester», erkjenner at influensere bidrar til å skape «hype», men understreker at kvaliteten på produktet er avgjørende for å opprettholde populariteten. Hege Landsvik fra NHH forklarer at frykten for å gå glipp av noe (FOMO) og sosial bekreftelse gjennom sosiale medier forsterker villigheten til å stå i kø. Populære steder som Fåbro Gård, Sats og Los Tacos bekrefter lange køer, spesielt i helgene. Rådene for å unngå kø er å komme tidlig eller å unngå TikTok.
1 måned siden
Matprofilen Warunee Bolstad, kjent som «Namfonfoods», åpner sin tredje pop-up restaurant «Nam» på Aker Brygge etter tidligere suksess med mango sticky rice. Allerede før åpningen hadde 4000 personer reservert bord. Bolstad ønsker å gi gjestene en bedre opplevelse uten lange køer, og har forberedt seg godt med et drillet team. Hun er inspirert av morens matlaging, og overskuddet fra pop-up restauranten skal brukes til å åpne en restaurant for moren i Thailand. Bolstad lager autentisk thaimat med en vri som passer det norske publikum.
4 dager siden
En kjent sminkeguru besøker Oslo sentrum. Dette skaper lange køer på et kjøpesenter.
1 måned siden
En populær TikTok-trend med Dubai-sjokolade har ført til stor etterspørsel i Haugesund. Lutchfood har lansert en cookie-variant som er svært populær. To journalister fra Haugesunds Avis har testet cookien. Morten Asbjørnsen ga den terningkast 2 og uttrykte at han ikke forstår hypen. Roar Eskild Jacobsen ga den terningkast 3 og ser et potensial.
2 måneder siden
Artikkelen omhandler fastelavnsboller i København, hvor trenden har eksplodert med ekstravagante varianter og høye priser. Spesielt Maison D'Angleterre skiller seg ut med sine luksusboller toppet med kaviar og bladgull. Matformidler Helle Øder Valebrokk mener utviklingen har gått for langt og etterlyser mer fokus på kvaliteten av selve bollen i Norge. Selv Noma har deltatt i trenden, noe som førte til lange køer. Artikkelen belyser kontrasten mellom tradisjonelle og moderne fastelavnsboller.
1 måned siden
Artikkelen beskriver lange køer og misnøye blant VIP-billettkjøpere under Sabrina Carpenter-konserten på Fornebu, der de klager over dårlig service og lange ventetider. Til tross for problemene er mange tilreisende og lokale fans entusiastiske og har brukt mye tid på forberedelser. Noen har reist fra England, mens andre har brukt timer på sminke og antrekk. Stemningen er positiv blant de som ser frem til å høre Carpenters sanger live, men de lange køene skaper frustrasjon.
3 måneder siden
Det nyåpnede Tøyenbadet har opplevd stor pågang, spesielt i helgen, med lange køer som følge. Badet har en kapasitet på 650 personer, og ventetiden var på det meste opp mot fire timer. Kommunikasjonsdirektør i Bymiljøetaten, Arve Rosland, oppfordrer folk til å være tålmodige og anbefaler å besøke badet på hverdager før kl. 15 for å unngå de lengste køene. Det nye badet, som erstatter det gamle fra 2019, har kostet 2,37 milliarder kroner.
2 måneder siden
Dubai-sjokoladen, som ble et fenomen i 2024, selges for over 1000 kroner kiloen hos Mattorget på Gjennestad. Butikken opplever god etterspørsel etter den virale sjokoladen til tross for prisen. Sjokoladen har blitt populær gjennom TikTok, og flere produsenter har laget sine egne varianter. Gründeren av Mattorget, Tor Kristian Stevik, forteller at de tok inn sjokoladen etter ønske fra kundene. Han tror populariteten skyldes hypen rundt sjokoladen, og at den høye prisen reflekterer både etterspørselen og leverandørens priser.
1 måned siden
Rema 1000-butikken i Granåsen, åpnet like før ski-VM, opplever storinnrykk av tilskuere. Butikksjef Thomas Onarheim Dahl forteller om salg av rask mat, drikke og VM-effekter som flagg og solbriller. Butikken har også en egen VM-sone med smaksprøver og kaffe. Dahl forventer gode sportslige resultater og god omsetning, og er forberedt på å selge eventuelle overskuddsflagg til 17. mai.
3 måneder siden
Tøyenbadet i Oslo gjenåpnet nylig etter en fem år lang oppussing som kostet 2,37 milliarder kroner. Badet er nå Oslos største badeanlegg. Første helg etter åpning var det lange køer utenfor, spesielt på søndag. Noen badegjester måtte vente i opptil tre kvarter for å komme inn. Det har også blitt oppdaget sprekker i over 80 av de nye vinduene, men kommunen vil kreve at leverandøren bytter disse uten ekstra kostnad. Direktør i Oslobygg, Eli Grimsby, forsikrer at vindusproblemene ikke vil påvirke bruken av badet.
15 dager siden
Butikkjeden Fredrik & Louisa åpnet ny butikk i Oslo City med et påskeeggjakt-stunt, som tiltrakk seg store folkemengder. Køen strakk seg rundt Oslo City, og arrangørene måtte til slutt avbryte på grunn av kaos. 500 skattekart ble revet bort raskt, og 50 påskeegg med gavekort på 2000 kroner var gjemt rundt i sentrum. Kollektivtrafikken ble ikke påvirket av arrangementet.