
Fun Light Julebrus lanseres tidlig: Orkla lover nok til alle
7 timer siden siste oppdatering
2 min lesetid
7 timer siden siste oppdatering
2 min lesetid
Fun Light Julebrus-saft har overraskende dukket opp i Rema 1000-butikker allerede i september, til stor glede for dens mange tilhengere. Produsenten Orkla lover nå at den populære julesmaken ikke vil bli utsolgt, etter tidligere års rekordraske forsvinning fra hyllene.
Fun Light med julebrussmak ble rullet ut i utvalgte Rema 1000-butikker mandag, betydelig tidligere enn vanlig julevareintroduksjon i uke 41. Hege Rognlien, kommunikasjonsleder i Rema 1000, bekrefter en god salgsstart, spesielt i vest, og forklarer den tidlige lanseringen med lang holdbarhet og kundens etterspørsel. Tidligere har saften opplevd enorm popularitet; i 2020 forsvant 80 000 flasker raskt, og enkelte flasker ble solgt for opptil 1000 kroner på Finn.
no. Til tross for at Orkla mangedoblet produksjonen til rundt én million flasker i 2022, ble en Rema 1000-butikk på Karmøy utsolgt på bare to dager. I år har Orkla produsert tilstrekkelig mengde for å møte etterspørselen, ifølge kommunikasjonssjef Håvard Selby Ebbestad, som forventer nok en sterk sesong.
Han presiserer at saften faktisk lanseres i uke 38 hvert år. Samtidig har også Skeidar begynt å selge julevarer, som julekuler og julestrømper, for å omstille fra sommer til høst/vinter.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!