
Rema 1000s salami-tilbud refses: 13 prosent dyrere enn før
1 dag siden siste oppdatering
3 min lesetid
1 dag siden siste oppdatering
3 min lesetid
Rune «Gjerrigknarken» Nikolaisen kritiserer Rema 1000s «to for»-salamitilbud, som har økt 13 prosent og angivelig villeder kunder med designet. Dette har utløst sterke reaksjoner blant forbrukere og reiser spørsmål om dagligvarekjedenes markedsføringsstrategier, selv om Rema 1000 avviser kritikken.
Rema 1000s «to for»-tilbud på salami har utløst kraftig kritikk fra spareblogger Rune «Gjerrigknarken» Nikolaisen og hundrevis av forbrukere på sosiale medier. Tilbudsprisen har økt fra 79 til 89 kroner, en oppgang på 13 prosent, samtidig som pakkedesignet er endret. Nikolaisen hevder at det nye designet gir et feilaktig inntrykk av et godt kjøp, og at kiloprisen faktisk er høyere enn for flere andre salamivarianter i butikken.
En gjennomgang utført av Nettavisen viser at sju andre pakker gir mer salami for pengene, og at tilbudet kan være opptil 49 prosent dyrere enn de billigste alternativene. Nikolaisen mener dette er en bevisst strategi fra dagligvarekjeden for å lokke til impulskjøp, og oppfordrer forbrukere til å alltid sjekke kilo- og literpriser.
Line Aarnes, kategori- og innkjøpsdirektør i Rema 1000, avviser kritikken og understreker at prisforskjeller skyldes ulik kvalitet, kjøttinnhold og fettprosent, samt pågående kampanjer i markedet. Hun bekrefter at kjeden tilbyr både rimelige og høykvalitetsprodukter, og respekterer ulike meninger om tilbud.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!