

Artikkelen argumenterer mot bruk av ChatGPT i skolen, da det hindrer elevenes evne til å tenke selv og utvikle kreativitet. Forfatteren mener at selv om KI kan gjøre skolearbeidet enklere, er det viktigere at elevene bruker hodet og tilegner seg kunnskap på egen hånd.
Det stilles spørsmål ved om bruk av KI vil hindre elevene i å utvikle ferdigheter som er nødvendige for å mestre livet. Forfatteren mener at KI må tilpasses den norske skolen og at det ikke bør være lov å løse skoleoppgaver med ChatGPT.
Det er også vanskelig å vite om elever har brukt KI, noe som skaper problemer for både lærere og elever.
Ingen kommentarer ennå. Vær den første til å kommentere!
28 dager siden
NRK
4 måneder siden
NRK
4 måneder siden
VG
3 måneder siden
NRK
4 måneder siden
NRK
6 måneder siden
NRK
4 måneder siden
NRK
1 måned siden
VG
6 måneder siden
NRK
3 måneder siden
Nettavisen
2 måneder siden
Nettavisen
5 måneder siden
Nettavisen
3 måneder siden
NRK
4 måneder siden
VG
6 måneder siden
NRK